måndag, oktober 21, 2013

Oj...

Det var inte igår vänner! Jag har haft focus på så många andra saker och har fått lägga bloggen till sidan. Jag tänker inte sluta blogga men måste sortera och vet att det kommer bli mer tid längre fram.

Vi har gjort lite av varje den senaste tiden men den mest minnesrika delen är vår resa till Barcelona under en veckas tid. Vi såg så mycket, gick mil efter mil, fick perfekt väder med ca 27 grader, bodde mitt i smeten utan att det kändes jobbigt. Ja ungefär så kände vi:-) Resan gick perfekt och mötet med dem som hyrde ut lägenheten funkade också. Vårt största bekymmer var nog att vi bodde på fjärde våningen som kunde jämföras med femte, 75 höga trappsteg i en uppgång som var ca 50 cm bred...phuu och åter phuu. Tänk er att bära upp vagnen som fick vikas ihop för hjulbredden på vår Urban Jungle fick inte plats. Något som jag är innerligt tacksam för är att Milo inte bråkade om att han inte orkade gå för vi hade INTE orkat bära upp honom!

Vi fick verkligen uppleva mycket och var på upptäcktsfärder från förmiddagen till sent på kvällen varje dag. Detta var vår första storstadsresa med Milo och det gick bra, visst dök det upp en del blodsocker ups and downs;-) men överlag var han väldigt tålmodig. Vi hade ALDRIG klarat oss utan vagnen så den är vi innerligt glada över att vi valde att ta med.

Shoppingutbudet var enormt och vi bodde vid Ramblas vilket inte gjorde saken bättre;-) Jo vi hittade en hel del hela familjen.

Något som gjorde ett stort intryck på mig var den saluhall vi bodde vid, en stor, ganska nybyggt men massor av färska råvaror, så jädra häftigt att gå där. Vi handlade allt till en av våra middagar som blev outstanding, så gott! Annars åt vi ute alla andra dagar, det var bara frukosten vi fixade själv.

Nej nu ska jag inte prata på en massa så här kommer en massa fina bilder att titta på istället:) En del i oordning men det får vara så:)
















































Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Kul med ett nytt inlägg här inne :-) Jag saknar dina inlägg!
Det syns verkligen att ni hade en underbar semester!
Ni hyrde alltså en lägenhet? Via någon förmedling?
Härligt att komma iväg sådär, om en vecka åker vi till New York, det ser jag fram emot för just nu är det galet stressigt på jobbet.


KRAM

Helen sa...

Godmorgon,
Bättre ibland än aldrig :-)Ja, vi har saknat er.
Har tänkt på det här med storstadssemester, men jag vet liksom inte VAD man ska hitta på. Leo tycker ju inte det är kul. Park och strand räcker. Men Barcelona verkar ju vara lite av allt.
Nu vet vi i alla fall att ni kan tipsa om man vill styra kosan dit nån gång.

Ingen resa planerad här. Möjligen väldigt lösa planer på typ Teneriffa i februari med våra Riga-vänner. Men det är mycket som ska funka i så fall för alla. Vi får se

kram från oss