söndag, september 22, 2013

Så skön söndag

Ja vänner, ni vet redan om att jag haft kaos i mitt inre, tokmycket på jobb och med egna företaget, men jag håller på att landa nu. Igår var jag ute i butiken och fick hängt upp det sista av nyheterna, prisade allt och körde hem med ett speciellt lugn inom mig. Jag gillar inte att ha för många måsten som hänger över mig, det är nog sviter efter att ha varit rejält utbränd än om det är många år sedan.

Idag har jag pysslat här hemma, spelat memory med Milo, varit och hälsat på min mormor tillsammans med min syster, vilket var riktigt trevligt och mysigt. Hon är en underbar person min mormor, pigg och glad 89-åring. Också mysigt att få hitta på något helt själv med min syster:-)

Nu börjar det dra ihop sig för en vecka i Barcelona, det ska bli riktigt spännande och här någon tips om vad man ska besöka så tar jag tacksamt emot.

Milo är inne i en period där han är har lite svårt att komma ur olika typer av humör, speedad-trotsig-arg-ledsen osv. Jag har lite svårt att vända hans utbrott men det är väl en period vi är inne i just nu. Det är många känslor som rör runt tror jag. Han är bl a kär i en yngre förskolelärarinna, och det är inte trams utan väldigt tydligt och personalen har berättat för oss hur han beter sig. Han är sådär softkär och gullig och vill vara nära:) Lite gulligt är det allt men tänk hur hans inre mår, inte lätt när man är 5 år.

Kläder är ju lille herrns stora problem, han vet precis och är så noga med hur det ska sitta och vilka modeller och färger det ska vara. Vinterkläder har han med hjälp av mig tittat ut och ville bara ha detta set jag visar nedan på fotona. Han har bra smak enligt mig och vi har beställt det han önskade, hoppas vi får sålt hans för små overaller;-) Stövlarna har jag beställt utan att visa honom för där måste jag styra upp lite annars vill han bara ha gympadojjor. Har dock berättat att jag köpt bra som håller fötterna varma i vinter och snö.






Kram på er! Mie

5 kommentarer:

A-K sa...

Skönt att du känner ett lugn! Det är inte bra att ha kaos allt för länge... man ska vara rädd om sig!

Fina kläder Milo valt ut!
Jag letar fortfarande ett snyggt set med jacka och byxa... kan inte riktigt bestämma mig för vad Filippa ska ha i år. Själv bryr hon sig inte så mycket som Milo... Mer än att hon är väldigt bestämd med att hon inte kan ha någon klänning de dagar det regnar för det blir så jobbigt när hon ska ha regnbyxor på sig :-)

KRAM

Helen sa...

Godmorgon
Skönt att du har det ok om än lite stress. Härligt med resa att se fram mot. Har inte varit i Barcelona. Missade en jobbresa dit en gång, varför kommer jag inte ihåg. Leo bryr sig heller inte så jättemycket, bara det inte är rosa eller med blommor på:-)Fick köpt vinterkängor i lördags, Superfit blev det och inte ecco som vanligt. Ska se om jag kan sälja förra årets Ecco. Overallen från din shop funkar i år oxå och sen köpte jag på Inter Sports utförsäljningi våras jacka och byxa så jag tror han är ekiperad så det räcker. Har sagt det förut, men det är så - för att använda Leos favorituttryck just nu - ASACOOLT, att du har din mormor kvar. Mamma och mormor, inser du hur avis jag är!
Detta humör, fast nu har vi en lång lugn period måste jag säga. Leo är inte så arg och tvär över småsaker längre. Fast visst är det mycket som är orättvist i hans ögon.

Hoppas veckan blir bra och lugnare.
stor kram

A-K sa...

Glömde ju skriva... Hoppas att ni får en underbar resa!
Jag har inte heller varit i Barcelona.

KRAM

Anonym sa...

<3

Gunsan sa...

Blogga nu!! Jättelänge sen😞😞