måndag, juli 22, 2013

Stillsam dag

Idag har vi inte gjort alltför många knop! Jag var och slingade om håret i morse så nu är det lite bättre. När jag klar där så hade jag lite tid över på parkeringen och då hann jag köpa en klänning, leggings och ett par skor samt träffa min syster Helene och prata med henne en stund, bra jobbat av mig;-)

När jag kom hem blev det poolhäng, jag sidan om med I Form tidningen och Milo badade, skvätte vatten på mig och sedan lekte han med sina presenter. Jörgen byggde en utebur till marsvinen.

Nu har jag äntligen fått min inloggning till Olga Rönnberg PT, ser verkligen fram emot att det ska påbörjas än om det är mitt i semestern:)
Foto ska tas, mätning och för kostdagbok är min första veckas uppgift, nästa vecka då alltså.
Foto från Milo kalas i lördags. Batman tårtan som Baksmulor gjorde åt oss. Den var galet god med hemmagjord hallonmousse, lemoncurdmousse - så frisk och bara så god! och fint gjord. Milo blev så glad när han såg den!

En av presenterna har fick, en Batmandräkt.
 
Övrigt han fick var(kul att komma ihåg till nästa år;):
Skatebord
Lego
Playmobil
Målegrejor
Kassaskåp
Shorts
Keps och vattenflaska
Jeep
Cykellampor
McFlurry;-)
Kakmix Toystorycupcakes
Pengar

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Lät som en riktigt bra semesterdag!
Vi har tömt kontoret i Rollsbo idag och sedan varit på kontoret och jobbat... kom hem strax efter midnatt.
Som tur var hann jag få en lite tupplur på soffan... annars vet jag inte om jag orkat köra lönerna :-)

Det låter spännande med PT och kul att du är så taggad! Det kommer att gå hur bra som helst!

KRAM

Helen sa...

God morgon. Vilken cool Batman. Leo fick ju en spidermandräkt - tänk vilka hjältedåd dessa två superhjältar skulle kunna uträtta!
Fast han har bara haft den på sig 2ggr. Nyhetens behag gäller för de flesta leksaker tror jag.
Härligt med PT, förstår att du är laddad. Jag ska dra igång när jag börjar jobba igen. Både igår och nu idag blåste det som 17 ute och jag verkligen HATAR när det blåser, så det blir inget PW.
Sen har jag och Bosse nästan bestämt att testa det här 5-2 sättet att äta. 2 dagar i veckan håller man sig till 500/600 (kvinnor/män) kalorier och de andra dagarna äter man som vanligt. Det ska ge effekt på sikt. En kollega till Bosse har kört så och gått ner i vikt. Står om det i senaste Må Bra-tidningen.

Kassaskåp var en bra present, det ska jag se om jag hittar något. Måste ut idag och fixa presenter idag.

Jag börjar känna mig lite rastlös nu hemma eftersom vi inte har någon mer resa inbokad. Hur ska jag liksom sysselsätta Leo i 3 veckor till?

kramar från oss