fredag, juli 19, 2013

Milo 5 år!

Milo 5 år, en stor dag! Han vaknade t o m mitt i natten och utropade, -nu är jag 5 år:) Jag vaknade med ett ryck och svara att det var han men att vi fick sova lite till och jag fick medhåll:-) Han rättade till täcket och somnade om igen..underbara goa Milo!

Här kommer hans morgon och en del av dagen i bilder.
Skattkartan att leta upp paket efter.

1.a bilden. Något som fanns vid sängen. Det tog en stund att leta men till slut hittade han första paketet som innehöll ett lampor till cykeln. Det hade han önskat, man måste ju ha lampor på cykeln

2.a bilden. Något skulle ligga i kakburken, en nyckel! Först trodde han det var en dörrnyckel:) men...

3.dje bilden. Garage fick vi bokstaverat fram till. Där stod något övertäckt, en jeep!!! Nu förstod han vad nyckeln var till. Så lycklig han blev!

Kör ut från garaget och han kört i princip hela dagen utom när vi var på Sjöbo marknad.

Flaggan, man måste ju hissa den riktiga flaggan. det eskorterades i jeepen och bars fram av en stolt 5-åring.

Ner med vimpeln för att hissa den stora flaggan.
 
Just nu sitter han med sina marsvin i soffan och slappnar av efter en härlig dag. Moster helene kom på besök med en McFlurry och en extrapaket med kakmix till Cupcakes Toystory som ska bakas imorgon. Han ska bjuda barnen på dessa när det stora släktkalaset drar igång:)


Kram på er! Mie

4 kommentarer:

A-K sa...

Grattis på födelsedagen igen Milo!
Vilken fantastisk present du fick! En egen bil :-)
Filippa hälsar och grattar!

KRAMAR

Helen sa...

Godmorgon från Karlsborg. Kul med skattjakt, det får vi nog fixa på leos dag oxå tror jag. Konstigt att få en nyckel-:)
Han får ta marsvinen i en låda och bjuda på en biltur.
Grattis igen
Kram

Helen sa...

Godmorgon från Karlsborg. Kul med skattjakt, det får vi nog fixa på leos dag oxå tror jag. Konstigt att få en nyckel-:)
Han får ta marsvinen i en låda och bjuda på en biltur.
Grattis igen
Kram

Anonym sa...

härlig överaskande och en jätteglad grabb. Det bubblade inom honom förstår jag. Fina bilder du tagit dom ska jag spara ner. Nu väntar en dag till efter detta med spännande paketer o stor fest. kram mamma.