tisdag, juli 09, 2013

Press

Nu har sonen satt press på sin mamma! Han vill ha en svart Batman tårta med silver och guld på...ujuj, inte små krav grabben har;-) Satt och letade lite bilder på google och jisses så många varianter och idéer det finns:-o Jag lär bli satt på prov om jag nu inte backar på uppdraget och anlitar någon som kan.
Denna borde jag nog klara av


Denna kan man ju glömma
 
Fast om jag ska vara ärlig så ser den översta godast ut:)
 
Jag har total idétorka över vad vi ska bjuda på! Han fyller ju 5 år och då vill man ju festa till det lite. Vi blir ganska många så grilla känns för jobbigt. En matig sallad går ju alltid hem och är lätt att förbereda. Ja Mie får nog fundera vidare:) Kakor blir det iaf inte, förutom tårta då.


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Ja du, där får du något att bita i. Själv hade jag aldrig bakat själv. När Leo fyllde 4 var vi ju på hotellet i Riga så de fixade en superfin blixtentårta.

Jag vet en som kommer bli superavis när han ser vad Milo får i sitt "stora paket". Tror nog inte jag törs visa honom det:-)

När det är många brukar vi grilla olika sorters korvar typ choritzo och andra med konstiga namn. Det och en god potatissallad blir enkelt men ändå festligt. Slippa hålla på att marinera kött och kladda, korv är enklare och nu finns det ju en massa goda korvar.

Leo frågar varje dag hur många dagar det är kvar till hans fölsedag. Som vanligt lär vi fira ett antal ggr då det inte går att samla alla i semestertide.

Nu ska vi packa det sista, äta frulle och sen ge oss ut på vägarna

Ja, ni får verkligen planera in en tripp till Stockholm. Vi kanske kan ta nästa mamma-barn-träff här. Alla får plats att bo hos oss. Jag får väl skicka Bosse på hotell:-)

kram

A-K sa...

Nu är vi hemma efter vår underbara vecka i London! Vi har haft det helt fantastiskt, ska göra ett inlägg om det senare idag :-)

Klart du klara av att fixa en Batman-tårta!
Italiensk buffé brukar jag tycka är bra att bjuda på när man är många. Några olika sorters pasta, brukar göra skruvpasta, vanlig och med pesto. Olika skinkor, korvar, köttbullar, oliver, grönsaker osv. och så får var och en blanda som de vill. Brukar vara väldigt populärt!

KRAM