tisdag, juli 16, 2013

Segt nu

Nu vill jag bara att veckan ska gå snabbt, det gör den visserligen också för jag har mycket på jobb. Jag behöver semester, verkligen! Jörgen och Milo är hemma om dagarna, idag har dom putsat fönster in- och utvändigt + en massa annat:-) Dom har också lovat att det är städat till helgen när vi ska ha kalas för Milo. Det säjs ju bli en riktigt vacker sommardag på lördag så planen på att sätta upp partytältet behövs nog inte, det blir bara tokvarmt i ett sådant.

Tårtan är beställd, jag struntade i att baka själv...tar bara för mycket tid och jag blir säkert frustrerad och irriterad, onödigt en sådan dag:)
Maten får bli en kyckling/bacon sallad med kalla färskpotatis och allt annat gott i, det blir bra en varm sommardag.
 
Lite dålig helgbloggning men här kommer en bild på Milo och Tilda som badar i poolen.
 
Tilda var hos oss lördag och söndag. I övrigt så var maken och jag tillsammans med vänner inne på karnevalen i fredags. Vi hade en trevlig kväll och kom hem långt in på natten. Milo passades av sin kusin Alexandra. Han ville jättegärna att Alex skulle komma och passa honom, dom hade ätit pizza och bakat muffins och lekt och haft riktigt roligt, båda sov gott i soffan när vi kom hem:) det var också väldigt skönt att för en gång skull gå ut själv utan barn:-) Händer ju typ....aldrig!


På lördagen var det släktträff och underbart väder, härliga släktingar och god mat:)

Söndagen blev det kalasande för Livia som blev 2 år, har fina foto på henne i telefonen men orkar inte ladda upp dem just nu, dem kommer. Livia fick ett Duplodockehus och en Rubens barn jordgubbsdocka.

Ja fullspäckad helg med enbart trevligheter!

Nu är det sängdags för min del, jobbedag imorgon igen;-o



Kram på er! Mie

4 kommentarer:

Helen sa...

God morgon
Låter som du roar dig fastän du inte har semester.
Kul att ni tog er ut utan barn, händer som sagt väldigt sällan.
Här har vi våra duster oxå. Igår tex envisades han med att ha fötterna på bordet när vi åt. Efter 5 tillsägelser så åkte han ut. Då gick mitt topplock-:)
Mycket tjafs är det här oxå, speciellt vid läggdags. Nu får han välja själv när han vill lägga sig, enklast så. Maten funkar inte så bra just nu.

Kram

Helen sa...

God morgon
Låter som du roar dig fastän du inte har semester.
Kul att ni tog er ut utan barn, händer som sagt väldigt sällan.
Här har vi våra duster oxå. Igår tex envisades han med att ha fötterna på bordet när vi åt. Efter 5 tillsägelser så åkte han ut. Då gick mitt topplock-:)
Mycket tjafs är det här oxå, speciellt vid läggdags. Nu får han välja själv när han vill lägga sig, enklast så. Maten funkar inte så bra just nu.

Kram

Anonym sa...

Tjohoo äntligen lite bloggning syster ha ha... Gör du rätt i som beställer tårtan....kan vara väl värt att bara få vara ist...för det tar ju superlång tid att skapa en sådan en;) kramelikram om inte förr så ses vi på lördag/H

A-K sa...

Godmorgon!
Härligt att semestern är nära!
Mysigt att ni kom iväg och kunde roa er på egen hand... man behöver få vara själva ibland.

Nu ska jag och Felicia till GBG och inhandla de sista presenterna till Filippa.

KRAM