måndag, juni 03, 2013

Zoo

Vad jag önskar att jag hade mer tid, jag hinner för tusan inte med hälften av vad jag vill. Måste börja sortera i mina måsten och inte måsten.

Igår var vi på Zoo i Köpenhamn tillsammans med släkt och vänner från Danmark. Vi fick en härlig dag och Milo var på strålande humör! Våra vänner vi träffade där har vi inte sett på snart 5 år!! Det var riktigt roligt att träffa dem och vi lovade varandra att det inte skulle ta fem år igen innan vi sågs:)

Lunch
Vi hade medhavd matsäck och vår sallad var så god, kyckling/bacon/nypotatis/sallad/riven parmesan/soltorkade tomater/gurka med foccaciabröd och en honung/senapsdressing till...oj oj oj

Mie...?

Mammas solsken busar på en träelefant

Noshörning som gyttjebadat

Milo har blivit så modig med att klappa okända djur, getterna var spännande och samarbetsvilliga:)

Milos inköp i Zoo butiken, fler hästar till samlingen.
Miniatyrhästar, sto och föl.
 
När vi kom hem på kvällen ville Milo tvunget leka med sin bondgård och det är ju svårt att säja nej när han ville ställa upp sina nya hästar hos dom andra djuren. När han väl kom i säng var klockan på tok för mycket! 21,30 somnade han först, inte bra:(
 
I morse var han trött och irriterad, hade slutat gå på dagis fick jag besked på. Allt gick fel för både han och mig, jag tappade ut ett paket cornflakes och Milo var ledsen och skulle ta med två stora leksaker än om han vet att han inte får(nya regler vi satt upp med dagis) Det blev bra till slut men jag fick sitta kvar på dagis en bra stund för att mitt lilla troll skulle komma på rätt humör. För min del fortsatte tråden på jobb, gjorde fel på ett par saker som jag visserligen själv upptäckte men det störde mig, frös om fötter och händer och var allmänt ur gängorna:(
 
Men sådana dagar kan bara bli bättre....visst blir dom? Kanske inte imorgon för då ska jag dra ut en visdomstand. Jag vill TRÄNA men får inte ihop schemat....f a s i k e n osså
 
Tänk positivt...tänk positivt..positivt....
 
 


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

De ser ut som att ni hade en riktigt härlig dag på zoo! Och er matsäck lät ju supergod!
Visst är det jobbigt när de kommer i säng försent. "Slutat gå på dagis"... hihi, de har talets gåva de små :-)
Vissa dagar går allt snett, men det kommer ju bättre dagar.
Jag kom ut på en pw idag och det kändes skönt!

Lovar att visa Felicias snygga skor :-)

KRAM

Helen sa...

Va positiv - försöker även jag ha som mantra just nu. Hade en drabbning med en kollega igår och det brann i peruken kan jag säga.

Härlig dag. 5 år sedan är länge, men ibland blir det bara så. Man tänker att man ska och ska men det blir liksom inte av. Har några sådana vänner oxå.

Igår var jag vansinnig på Leo men försökte vara lugn och diplomatisk. Skrev om det på vår fb-grupp.

Hoppas denna dag blir bättre
kram