måndag, april 08, 2013

VAB-dag

Vi märkte redan igår att något var på gång, Milo klagade över huvudvärk och halsont och som ett brev på posten så kom febern smygande på kvällen. Dag ett föll på min lott och dag två på Jörgens, bra att man kan hjälpas åt!

I helgen har vi varit på två kalas, min systerdotter som fyllde 19 år och Pontus som blev hela 29 år, hallå! det är min son;-D Svårt att förstå ibland men samtidigt är det en del av tjusningen i att vara mamma till flera barn med stor spridning i åldrarna.

I lördags hann vi även med att åka och klippa Milo, han var så långhårig. Det blev inte som jag förklarade för frisören och vi tänker INTE gå dit fler gånger, Milo normala frisör hade inte tid så vi gick till en annan. Han är fin ändå men om jag berättar hur det ska vara så ska det klippas så, så det så:)

Milo fick mutas för att bli klippt denna gången, han blev iofs inte så dyr för han valde två paket Playmobilgubbar för 60kr. Det är mycket lekande med gubbar av olika sorter just för tillfället. Vi hade en diskussion i helgen om hur olika barn är. Milo kan leka själv och ofta stilla lekar med mycket roller. Jag är väldigt glad för att han kan göra detta för det underlättar för både oss och honom med tanke på att han är ensambarn hemma. Vi leker en del med honom men han får också leka mycket själv för det är också viktigt.

Imorgon kväll ska jag operera ut en visdomstand och det längtar jag inte till:( Men det är lika bra att ta tjuren vid hornen och få det gjort. Jag har två visdomständer som behöver dras ut, dom börjar bli dåliga.


Kram på er! Mie

Inga kommentarer: