onsdag, april 03, 2013

återSKAPA - vilket place!

Så roligt det var på återSKAPA! Det var en massa material som kom från fabriker som slängs, felaktigt, spill mm. Av detta fick barnen sedan skapa saker av egen fantasi. Våra barn har läst en saga som dom återkopplade till och tillverkade en drake av strumpor och sedan fick dom varsin plastask att pynta som var drakens bo. Det hela gjordes som en saga där draken väcktes till liv, helt underbara pedagoger som tog hand om dem och barnen var stumma av beundran och glädje. Man kan besöka stället själv också, dom har öppet då och då för allmänheten. Helt klart ska vi åka dit en dag!
Ni kan läsa om dem på www.aterskapamalmo.se


 
När vi kom tillbaka så jobbade jag vidare på dagis till ca 16.30.
 
När vi kom hem så fikade vi och sedan åkte jag och handlade mat och lämnade våra skyltdockor i butiken.
 
Nu ska jag varva ner och njuta av mitt liv en period:)


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Det är så kul att se när barnen helt går in för något sådär.
Man önskar ens egen fantasi var lite bättre.

Kram

A-K sa...

WOW vilket ställe! Kul att göra sådana utflykter med dagis!
Hoppas verkligen arr du kan få en någorlunda lugn period nu!

Vad fint ni fått det i butiken med alla era kläder. Filippa satte sig vid det lilla borde och ritade en tec´kning medan jag shoppade lite :-)

KRAM