tisdag, april 16, 2013

Där fick jag

Blev så glad över att en av dem jag gillar att träna för skulle börja ha KB pass i Löddeköpinge. Jag har ju inte tränat KB på ett par månader nu så jag fick mej en rejäl omgång igår, tog i lite för mycket än om det inte kändes galet just då, ju stundvis. Nu ikväll känner jag av en tydlig träningsvärk men skam den som ger sig! Linette och jag ska ner och träna själv kl 21.00 ikväll, tänk på mig då:) Anledningen är att hon också fått träningskort på samma ställe men är ju lite mer låst av tider eftersom Besim måste omma hem från jobb innan hon kan åka, jag formar mig så vi kan träna ihop en del.

Vardagen i övrigt är bra just nu, lugnet har lagt sig. Igår efter träningen och övrigt hemma på kvällen satte jag mig i soffan och läste Hästpojken i 2½ timma, utan att bli störd av något! Blev t o m serverad kaffe av maken....det var precis det jag behövde! Så skönt för själen.

Milo mår också bra. Han har lite svårt att ta bortgången av Timmie fortfarande, blir han ledsen så saknar han Timmie. Berättar ofta att han saknar honom och vill ha en hund när han blir större. Han vill också ha en svart kanin men vi försöker dra ut på tiden för det är ju en del jobb med djur.
Polisen Milo Mortensen
Passa er för honom, han kan fånfa tjuvar och sätta i fängelse!
Mammas sötelök!

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon. Skönt att du verkar ha landat igen. Leo fick en gammal poliströja från större grannkillen och den skulle på direkt. De är för söta när de leker att de leker i sina roller. Förstår att Milo saknar sin hund. Den har ju funnits i hela hans liv.

Min mage ja, Inte kul just nu. Har känt av magen två gånger tidigare. När jag separerade från min första man och när jag satt i en ekonomisk sits med dubbla lägenheter under 3 månader. Har alltid gillat att ha mycket att göra på jobb, tycker inte jag tar på mig för mycket. Nu tror jag det är osäkerheten kring min roll i nya stora organisationen. Jag tycker inte det är kul, Det kan verkligen bli bra, men jag är inte där än. Orkar inte att springa till läkare igen och förklara min konstiga symptom. Har gjort det några ggr tidigare och inget är fel säger de. Ska försöka ta det lugnare, göra en sak i taget, inte irritera mig på sånt jag inte kan påverka osv. Längtar såå till vår resa.
Köpte något sånt medel som du nämnde på apoteket igår, men när jag läste så skulle man inte äta det om man hade dåliga njurar. Och jag har ju inte halsbränna och sura uppstötningar som det står att de hjälper mot, utan bara ont i magen utan att vara "dålig i magen" så att säga:-)

Kram

kram

A-K sa...

Godmorgon!
Vad skönt att du kommit in i en lugnare period! Här är det precis tvärtom, GALET mycket just nu!

Det är jobbigt att få igång kroppen igen efter träningsuppehåll. Vad bra att du och Linette kan träna tillsammans. Jag saknar en träningskompis. Jag får nöja mig med mina powerwalks just nu. Planen igår var att komma ut på en runda. Men det hanns inte med. Sätter mitt hopp till idag istället.

Vad söt polis-Milo är! Bästa att passa sig för honom ;-)

KRAM