onsdag, april 03, 2013

Dagispass - Återbruket

Godmorgon världen

Här sitter jag i tystnad tidigt på morgonen. Väntar på att Milo ska vakna och vi ska göra vid oss för en dag tillsammans. Vi ska till återbruket i Malmö med förskolan. Jag har mitt dagispass, hela dagen, och ska vara med på alla påhitt:)

I Påsk har vi jobbat mycket men även hunnit med varandra. I lördags åt vi påskmat med Linette och Besim. Vi spelade spel och satt och snackade i soffan och tittade på våra smått tokiga ungar;-)

Annandagen påsk var vi helt lediga och då åkte vi till Busfabriken och därefter kalas hos morfar som fyllde år och sedan hem och passade Sam och Theo på kvällen.

Tågbanan framme, det är ganska roligt med dessa skiftningar i vad Milo leker med, ett par dagar är det bara lego, sedan playmobil och igår var det tågbanan och bilar.

Nej nu får jag gå och packa matsäck och väcka sjusovaren:) Ha en bra dag alla!



Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon. Arla morgon för dig.
Jag är så trött så trött, trots att jag sovit nästan 10 timmar inatt.

Vad kul med en dag med barnen. Har planer på att vara med Leo på dagis i alla fall någon halvdag.
Nu är den nyanställda pedagogen på plats och de som var sjuka är tillbaka, så det ska väl bli ordning på torpet igen.

Tågbanan är inte Leo så pigg på att leka med längre. Just nu är han ninja och så är det nya legohelikoptern han fick i påskas. Men det växlar rejält.

Hoppas ni får en härlig dag

kram

A-K sa...

"alltiallo"-Mie ... kan du ju kalla dig ;-)
Hoppas att du hade en bra dag på dagis!
Det låter som att ni fick en riktgt bra påskhelg och att ni hunnit med mycket.
Felicia hade bråttom till Emporia igår så jag hade inte ro att stanna till på vägen och kolla er butik. Vi gör det imorgon på hemvägen istället :-)

KRAM