söndag, november 04, 2012

Tjoff

Där svepte en helg förbi på nolltid! Fast vi har hunnit med mycket och trevliga saker dessutom så det är helt ok.

Igår körde jag och Milo hem till min syster Cecilia. Vi har inte träffat dem på länge och jag har tänkt på det flera gånger men helgerna bara försvinner. Känns lite dumt att säja att vi hade en anledning för att matilda hade fått vattenkoppor och vi hade för avsikt att försöka smitta Milo, taskigt va? Lite anledning var det men själv tyckte jag att det kändes bra att få träffa dem och prata om lite diverse som man behöver lufta ibland. Innan vi körde till C svängde vi in till vår lilla lokala blomsterhandel, ni vet en sådan mysig ute på landet men vettiga priser och fina arrangemang. C fick en blomma och till mejsjälv köpte blomman jag älskar mest, Ranukel, vita:)


På hemvägen körde vi in på Ica Maxi i Råå och sedan hem. Mormor kom inom på en eftermiddags fika och när hon åka hem så var det dags att sätta igång med en kalvstek som Besim, Linette och barnen skulle komma hit och mumsa på. Vi fick en mysig kväll tilsammans och t o m Besim fick sitta i lugn och ro utan att behöva rycka in på pizzerian, tror han behöver det ibland, få lugn och ro alltså:)

Idag har också varit en perfekt dag, vi sov ganska länge, åt frukost, plockade lite och sedan körde vi ut på loppisrunda, för att se om vi kunde hitta något roligt. Det gjorde vi dock inte. Vi tog en landsrunda, körde upp till Kopparhatten och njöt av den vackra lövskogen. Sedan hamnade vi på en handelsträdgård..någonstans. Köpte en stor kruka till en palm som ska flytta inomhus.

Äntligen har fåglarna hittat vår fröautomat, det tog bara 1½ år;-) Härligt att höra och se dem utanför köksfönstret. Att dom skräpar ner får vi ta med i spelet.

Jag tänker fortsätta på min nya söndagssyssla, träna Kettlebell på TIME, superkul. Idag fick jag mycket beröm från båda tränarna när passet var slut, dom tyckte jag hade bra teknik och var duktig:)

Min DUKAN kosthållning har funkat klockrent i två veckor nu, jag ska väga mej imorgon. Vissa stunder är jag sugen på något och utbudet är fattigt men jag står ut, det kommer ju ändras. A-K jag äter både kött och fisk, helst lax på spenatbädd med hackat ägg och purjolök och mellanmjölk i en ungsgratängform.

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Det lät som ni haft en riktigt härlig helg!
Får hålla tummarna nu då att Milo blir smittade av vattenkoppor :-)
Ja... och att får det lindrigt isåfall!

Lax på spenatbädd lät supergott! Jag kör vidare med attackfasen i fem dagar till... lika bra att köra på när man ändå är igång (-3 kg efter fem dagar)!
Jag tycker att det fungerar kanonbra och det värsta suget är borta och jag gör mitt bästa för att variera kosten så mycket som möjligt inom ramarna.

KRAM

Helen sa...

Godmorgon

Låter som en perfekt söndag.

Det var onödigt av mig att glufsa i mig en stor bulle OCH en äppelmunk. Men jag tyckte jag varit duktig och ätit snålt så jag ville oxå ha kaffekalas:-) "It was worth it"

Ikväll blir det laxfilé med pesto på. Men spenat är himla gott. så jag ska testa din variant.

kram