torsdag, november 01, 2012

En sådan dag... ni vet

Vissa dagar är hopplösa och jag är i en sådan idag. Tror iofs att det har varit pga av ett sötbegär som legar på lut, flera fällor på jobb. Doftande kanelbullar som värmdes lite i en micro, julskumstomtar som doftar underbart när burken öppnas, bara för att nämna ett par.

Detta grundar sej i en Attackfasdag som jag ska ha 2 dagar i veckan, äter bara kött, mjölk, fil, skyr, havrekli, kaffe och te. Har klarat det bra men just idag är det en dålig dag  en grym träningsvärk, lite tjatigt kanske:)

Kvällens räddning blev:
 
Milo somnade i soffan 18.15 och sover för natten, så tyst i huset det är då.
 
Kom på att vi inte hört något från mäklaren, får nog ringa honom imorgon. Nej nu har jag suttit vid datorn 1½ timma så nu får det vara nog med den sysslan, man blir ju fyrkantig:)


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Jag har ju klarat av 4 dagar av attackfasen nu :-)
Visst är det bra att ta till te när suget sätter in.
Jag tycker att det fungerar jättebra! Hade värsta sockerabstinensen dag 2.
Äter du igen fisk? Bara kött?
Imorgon blir det dock en utmaning då vi ska ut på en resa från tidiga morgonen till sena kvällen... lättare att hålla diet när man är hemma/ på jobbet... men jag ska göra det bästa möjliga av situationen.

Peter och Filippa har somnat här i soffan, Anton sover sedan länge så här är tyst hos mig med.

KRAM

Helen sa...

Men du, ärligt - te istället för kanelbullar/godis. Mycket svårt val. Jag trycker i mig lite nötter när akutsuget sätter in.
Hoppas du hittade någon bra film.

Njut av helgen nu
kram