måndag, november 05, 2012

Fucktecken

Imorse kallade Milo på mej och sa han hade en sak att visa. Han visar ett "fuckfinger" och är jättelycklig, se vad jag kan! Jag säjer att det är ett fult tecken som man inte ska använda. Milo blir superledsen och storgråter, ja det är inte lätt alltid. Jag fick försöka mej på en förklaring och lyckades nog för han blev glad igen och vi kom iväg till dagis utan större problem.

Nu har jag minskat lite till i vikt, bara ett ½ kg men totalt är det 4,5 kg på två veckor och det ser jag som en superbra minskning. Jag fortsätter och nu har jag försökt leta upp lite recept för det är lätt att köra fast i samma spår. Hittade t o m en småkaka med chokladsmak, den måste jag baka för det saknar jag, ni vet det lilla extra något gång då och då.

Middagen idag blev en wok med grillad kycklingkött bitar till med och fick wienerkorv och ris i sin panna. Han hade gärna ätit min men jag hade inte tillräckligt med kyckling kvar så han och Milo fick den fetare varianten;-)


Blev besviken på att jag hade sett fel på träningsschemat, var så säker på att jag skulle på Yoga för första gången i mitt liv, det var bara det att det var inte idag, det var imorgon och då är där ett annat pass jag också vill gå på. Tycker bara att det är för mycket att gå på två pass under en kväll, man behöver ju sin familj också. Blir nog Yogan för det behöver jag nog testa.


Kram på er! Mie

4 kommentarer:

A-K sa...

Heja vad duktig du är!
4,5 kg på två veckor är ju kanonbra!
Jag är så glad över att du tipsade om den här dieten! Tycker att den fungerar jättebra, gillar att man kan äta så att man blir mätt :-)

Haha... det var ju lite gulligt att Milo var stolt över vad han lärt sig. Inte lätt att veta vad det betyder... tur att du fick honom på gott humör igen!

KRAM

Helen sa...

Bra jobbat. Yoga är jätteskönt och nyttigt. Hade lite "anpassningsproblem" i början då jag tyckte det var för långsamt men sen insåg jag hur gott det gör. Speciellt för stela medelålders mammor:-). Men nu har jag inte kört på ett tag pga ryggen.

Tips på en hälsoblogg där det finns många nyttiga smaskiga recept, både mat, bröd och efterrätter. Dock har jag inte provat själv, för jag tycker det är "för många och nya ingredienser". Men jag har printat ut några.
http://56kilo.alltforforaldrar.se/

Stackars Milo, jätteglad över att han lärt sig något nytt häftigt och så tycket inte mamma det var kul:-)

kram

WWmor sa...

Men grattis!!! 4,5 kilo på 2 veckor är supermycket!! Heja!!

Kram, /Anna

Anonym sa...

Äntligen börjar du se vågen för dom andra resultaten ser du mindre,fast konditionen har du märkt tydligt. Lyssnade i fm på en duktig saklig läkare om kropp o vikt, han menade att ett kg i månaden va det bästa för kroppen eftersom musklerna får stryk annars. Dieter kullkastade han helt men rörelse så man gör av med mer änn vad där slinker in är a.o.
Jag har bakat det nyttiga pumpaknäckebrödet idag och gått en rask promenad på 35 min. Imorgon blir det bowling och sedan slottmiddag på Citadellet efter HSB konferans. Så då kan jag säkert inte hålla måttet. Idag är det ju Tildas 4 årsdag så jag trodde ni skulle på kalas, jag har kommenterat och grattat henne på f.b. Youga ska va bra jag har provat men hade så många konstiga ställningar som jag var för stel i kroppen för. Det ska finnas vänligare yoga för äldre men inte på friskis o svettis .hoppas du tycker om det för det är bra för själen. kram mamma