söndag, november 25, 2012

Illa med mina datorer

Snart dör både min laptop och min stationära dator, jag måste lägga över allt viktigt på vår externa hårddisk i ett rapp för annars går det åt helsefyr;-) Det är också anledningen till min frånvaro i bloggen och FB för den delen.

Från laptopen som jag sitter med just nu kan jag inte överföra bilder på ett vettigt sätt så inlägget blir utan än om jag tagit en del i helgen. Vi har passat Tilda lördag till söndag, våra släktningar från Danmark kom över och var här hela lördagen. Vi hade en kanondag tillsammans. I fredags var vi på dagis om eftermiddagen, dom visade upp sina alster och annat intressant. Efter det körde vi hem till Linette och Besim och åt kvällsmat, mysigt:) och god mat!

Idag har Milo varit på kalas hos en fd förskolekompis, jag fick vara med hela tiden men vi var ett par mammor som pratade och hade trevligt så tiden gick fort och barnen var nöjda och glada.

Milo har inte varit på topp idag, han börjar bli förkyld och har nog varit trött för han har haft två rejäla utbrott. Arg och ledsen och kan inte själv styra upp sina känslor. Nu är det tur att jag kan ha en ängels tålamod och det höll t o m maken med om för han klarar inte av dessa episoder.

Vi skulle åkt till Råå julmarknad idag men vädret har varit helkass, regn hela dagen och inte lite heller:(

Har börjar fundera på julklappar, ligger ju lite efter med det:) Barnbarnen får kläder i år för dom har så mycket leksaker och ibland blir det nästan synd om dem för det är svårt att ta till sej allt. Milo får mest troligt en Ipad som vi kommer ha som gemensam julklapp men som han ska få spela på, han vill ofta ha min telefon och var ju salig över att få prova sina kompisars Ipad i Borås:) så istället för fler leksaker så blir det vår julklapp. Nu ska vi bara hitta något vettigt och ser ni något som är bra så tipsa mig:)

Nu ska jag inte pladdra på mer ikväll:) nästa inlägg hoppas jag vara från en frisk dator!

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon
Idag har även vi regn
Man blir så irriterad när datorerna inte funkar.
Milo kommer nog bli jätteglad åt den gemensamma paddan. Leo är inte så på längre.

Har oxå börjat tänka i julklappar.
"Starvers" vill Leo ha. Fattade ingenting men det visade sig vara Star Wars-svärd:-)
På dagis har de såna där tjocka brädbitar/pinnar (10x3x1 cm ungefär) som man kan bygga med. Dessa verkar Leo gilla. Tycker jag drunkar i leksaker även om Leo inte har så jättemycket. Lego byggmodeller är favoriten nu.
Han säger ständigt olika leksaker han vill ha.

Hoppas inte Milo blir sjuk
Jag är livrädd för dagisbaciller nu när vi ska åka om en vecka.
kram

A-K sa...

Godmorgon!
Jobbigt när inte datorerna inte fungerar som man vill.
En Ipad är väl en jättebrajulklapp! Jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska köpa till Filippa, här svämmar det också över med leksaker så de behöver absolut inte fyllas på.

Hoppas att Milo mår bättre!

KRAM