torsdag, november 15, 2012

Carls bröd

Dukandieten fortsättar ta över mitt leverna och det går bättre och bättre. Det finns dock vissa dagar då jag blir sugen på bröd och eftersom jag är under cruisefasen så ska jag inte äta just bröd. Jag har hittat ett recept som just för tillfället ersätter bröd, Carls bröd. Receptet har jag hämtat i en blogg om DUKAN . Det är ju inte som en vanlig hederlig smörgås men stillar begäret och mättar bra. Jag tar bort Canerel och ersätter med 1 tsk Stevia"socker". Vill inte ha smaken av sött i ett bröd. Fast jag vet inte vad jag ska jämföra detta med, något mellanting av sockerkaka/omelett/bröd:)

Sätt på ugnen 200 grader
3 ägg
120 g lättkeso
4 msk havrekli
5 msk majsmjöl
1 msk krossade linfrön
3 tsk bakpulver
(2 msk Canderel), ersättes av mig med 1 tsk Steviasocker
Blanda alla ingredienser till en jämn smet
Bred ut i ett ca 1cm tjockt lager på bakpapersklädd plåt
Grädda ca 10 min eller till gyllenbrunt

 

Kram på er! Mie

1 kommentar:

A-K sa...

Du är så duktig!
Just bröd saknar jag faktiskt inte, brukar inte äta så mycket bröd i vanliga fall. Men jag ska änså testa receptet för det är ju lite roligt med variation i matintaget.

Hoppas att du får en fin fredag!

KRAM