lördag, oktober 27, 2012

DUKAN

För er som ville veta om DUKAN, eller LCHP (low calorie high protein)
http://dukandieten.com/dukandieten/

Här på länken ovan kan ni läsa allt. Jag har följt den till punkt och pricka, är inte hungrig och inte direkt sugen på annat. Kan vara för att jag hade bestämt mej och eftersom få dieter funkar på mej så blev jag klart extra taggad när det verkligen funkade.

Jag har ätit så här
Morgonen: en tallrik mellanfil med 1,5 msk havrekli och 1 tsk linfrö. Har fuskat med lite sukrin(naturligt sötningsmedel som inte omvandlas till fett)

09,30: en Skyr isländsk yoghurt. Finns i flera smaker, en mycket tjock yoghurt med 16% protein. Mättar mycket! och länge

 
12,30 Ett paket magert pålägg och en burk minikeso
 
15,00 ett kokt ägg och någon dag bara vatten och kaffe med mellanmjölk
 
17,30 Kött i olika former, omelett, keso, kesella med kryddor...ja lite olika
 
20,00 Kesella..Skyr...Keso..en köttbit som varit över från middagen. Olika, tagit vad som fanns.
 
Kaffe och te har jag druckit som vanligt. Vatten ca 1,5 liter, både vanligt och bubbel.
 
5 dagar har jag kört på med attackfasen och nu har jag lagt till med grönsaker enligt sidan som jag hänvisat till.
 
Jag har mått bra och klarat av att träna än om man är lite svagare än normalt, fast det är ju förståligt. P.S. Man tappar inte muskler med denna dieten D.S.
 
 
Kram på er! Mie

1 kommentar:

Helen sa...

Den där Skyr verkar bra. Ska jag spana efter. Det du beskriver att du äter stämmer in på mig, fast jag äter ju oxå grönsaker. Ägg skulle jag kunna leva på tror jag!

Njut av söndagen nu
kram