söndag, september 23, 2012

Pyssel och spel

Hemma dag för en del av familjen. Jag själv däremot åkte iväg på galej, eller rättare sagt på en för mej utmaning. Det var I Form loppet på 5 kilometer som skulle utföras, första gången jag är med i en tävling eller ett lopp. Jag är ju ingen tävlingsmänniska men att slå mina egna tider/nivåer kan jag mycket väl jobba på. Jag klarade av det men stundvis så var det mäkta tungt, inte så jag var slut fysiskt men benen blev tunga. Jag sprang mina 5 K på 38,35 min.
 
Milo och Jörgen har varit hemma och pysslat och lekt. Milo har sytt och spelat Kalle Kunskap på Wii. Lekt med tågbanan som fyller upp halva golvytan i vardagsrummet.

Vi hittade ett resekit med sytillbehör som Milo lade beslag på, sy i tyg var inte bra men papper funkade bra, enligt honom själv:)
Kalle Kunskap är ett vettigt lärospel för små knallhattar, färger, former och räkna antal i enkelt utförande. Bra spel tyckte jag.


Kram på er! Mie

4 kommentarer:

Gunsan sa...

Duktigt Mie:-)... Det var kul tyckte jag men jag tyckte det var tungt dessutom ovan att springa på asfalt.. Min tid blev 37,16 så jag är nöjd även om jag inte sprang hela tiden...Kanske blir fler lopp i framtiden..får se;-).. Kram

A-K sa...

HEJA, vad duktigt gjort av dig!

Vad duktigt av Milo att sy, det har inte Filippa testat.
Jag tror att vi också ska ta och investera i några bra Wii-spel till Filippa. Anton och Felicia hade mängder av spel när de var små... men de fungerar ju inte längre för då var det ju andra konsoller som gällde.

KRAM

Anonym sa...

Bra att uppfylla sina mål och det har du gjort nu,grattis. Menjag har lite svårt att tänka mig jogging verkar jobbigt. Jag va med i tjejrundan i Malmö flera gånger när jag jobbade förstås men snabb gång blev det då. idag ska jag klippa mig lite nu är jag irriterad på långa luggen. Milo o Jörgen hittade ju på vettiga saker i rusket men ni klarade er väl utan regn.Nu är det toppenväder men regnet är på gång till em.Lilla babykoftan är klar så vi tar oss en tittin i Saxtorp i em.

Helen sa...

Bra jobbat verkligen.
Pysslig kille du har. Du kan kanske få hjälp när det ska bli nya gardiner och sånt.
Uj vad jag känner att vi är efter när det gäller vissa tekniksaker, Wii har vi ju inte. Men igår hade Leo och jag ombytta roller. Han satt vid min dator och tittade på roliga filmer och klipp på youtube och jag fick zappa hejdlöst vid tv'n.

Jag har kikat runt i webshopen men vi behöver helt enkelt inte något mer just nu. Kikade på några shorts, men det känns som lite för långt i förväg att köpa det nu.

Hoppas veckan blir bra.

Kram