lördag, september 22, 2012

Köksstolar

 
Projekt stolrenovering
 
Vi köpte sex stolar av min syster som nu är ommålade helvita med stolsdynor i vitt fuskskinn. Mycket nöjd med resultatet och dom är betydligt skönare att sitta på än dem vi har! Nu ska köksbordets underrede också målas vitt så det passar till stolarna.
Sedan har vi en ekskänk som vi nog också kommer måla om och sätta nya handtag på. Visst kan man köpa ett nytt men jag gillar modellen men är trött på ek:-) Måla om är inga stora kostnader men lite träligt är det allt(säjer maken som har antagit uppdraget)


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon. Jättefina blev dom.
Skrattar lite. Jag ska precis söka runt efter en ekmöbel i hallen istället för en vit byrå jag har där. Det går i omgångar vad man gillar:-) Kan tänka mig vitt underrede med ekskiva över oxå.

Njut av söndagen i pysslandets tecken

kram

A-K sa...

Stolarna blev ju jättesnygga!
Jag tycker också att det är träligt att måla om men man får ju nya möbler för en billig penning så det är ju absolut värt mödan :-)

KRAM