tisdag, september 25, 2012

Övertrötthetens baksida

Vilken dag vi haft på jobb! Skitdag rent ut sagt. Jag var helt körd i huvudet när jag körde hem, ville inte ens lyssna på radion som jag alltid gör annars...behövde tystnad! Tur man kom hem till en glad familj som kunde få mej på bättre tankar.

Maken hade varit och handlat mat så jag slapp den biten på vägen hem. Han hade bl a handlat nötfärs och vitkål. Vad ska vi då ha till middag, jo kålpudding, det var så längesedan är rikigt gott.

Milo var lite tjurig när han skulle i säng och jag ville träna, vi dealade:) Om han såg på Lilla Röda Traktorn när jag tränade så fick han vara uppe den halvtimman jag behövde för att köra ett KB-pass.
Men när jag var klar och vi skulle gå i säng så flippade lille herrn ut och det slutade med att han skrek och bar sej åt, jag höjde rösten och bar bestämt in honom i sängen, fick säja till på skarpen ett par gånger till innan han förstod att jag menade allvar. Det tog en stund för honom att komma ner på rätt nivå igen men sedan somnade han på två röda. Han var övertrött och borde inte tillåtits se tv, jag skulle väntat med träningen och stoppat honom i säng innan. Nåja man lär av sina misstag.

Milo testar mina träningsredskap



Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Ibland är det ju så att man vill göra sina grejor när man själv vill och inte hela tiden jämka med andra. Fast visst är det jobbigt när tröttheten slår till sådär tvärt på de små :-(


Trist med jobbig dag på jobbet, det blir säkert bättre imorgon :-)

Kram

Helen sa...

Håller med A-K man måste få lite prio själv ibland. Kommer på mig själv ibland med att faktiskt vara lite ego! Efteråt tänker jag att jag faktiskt kunde ha väntat. Sist jag blev arg/irriterad på Leo var när jag försökte lyssna på en instruktionsvideo på datorn om nåt jag inte fattade hur jag skulle göra, och precis då börjar Leo tjattra. Ber honom vara tyst, men han fortsätter så till slut skrek jag åt honom varpå han blir jätteledsen och hulkar att han bara ville berätta något roligt. Då skämdes jag mycket.

Hoppas hjärnan vilat upp sig under natten och att du är redo för en ny - förhoppningsvis lugnare - dag på jobbet

kram