söndag, juli 29, 2012

Kalas igen:)

Brukar inte vara negativ men idag började inte dagen så bra. Jag kände direkt i morse att jag hade en urinvägsinfektion på gång och mycket riktigt tog den fart i en hejdundrande fart. Jag fick mycket ont och fick springa på toa precis varannan minut hela förmiddagen. Till slut ringde jag helgvården och fick tid timmen efter, normalt sett kan man ju själv få rätt på en uvi med mycket vätska men eftersom det fanns blod med så behövdres det kollas. Fick antibiotika och ska på efterkoll så där inte är något med njurarna.

Typiskt när vi skulle ha litet kalas för Milo och Livia hos oss! Nu har jag en son som älskar att laga mat och är mycket duktig på det så han ställde upp som kock:) Vi fick en fin kväll med mycket god mat, tack Pontus!

Inte nog med att jag blev kass, Theo fick också åka iväg till sjukhus för han ahr en inflammation med vätska i höften. Jörgen fick ställa upp som barnvakt till Sam för båda jag och Theo fick tid samtidigt och Linette kunde inte ha med båda barnen, eller kunde och kunde men ni vet själv hur det är inom sjukvården under helgerna.

 Kalasande
 Fångade en fin bild på Livia när hon sitter och studerar dom stora barnen.
Milo fick bl a rullskridskor och har tränat sedan gästerna körde hem:) Det är INTE lätt!
Imorgon får han träna på gräset, det är nog bättre:)
Han fick också stångtennis oh ett set med 4 vattenpistoler, så nu blir det vattenkrig i familjen;-D


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Vilken sjukstuga det blev hos er idag. Och vilken tur att du fick tid så snabbt! Hoppas nu att antibiotikan gör sitt och att du snart mår fint igen.
Hur gick det för Theo?
Vad bra att Pontus kunde hoppa in som kock så att du slapp matlagningen!

KRAM

Heke sa...

Sjukstuga var rätta ordet. Får nästan panik när jag tänker på hur ont en uvi gör. Har alltid sökt direkt, funkar inte att dricka tranbär och annat för mig. Nuvar det länge sen tack o lov.
Rullskridskor är inte lätt. Leo ska få en skateboard av farfar o farmor, hua.
Kram