måndag, juli 30, 2012

Du är fin mamma!

Min son är väldigt kärvänlig måste jag säja:) Han är alltid kramig och vill ofta vara nära. Idag sa han till mej bara helt utan anledning, - Du är fin mamma. Sådant värmer ett mammahjärta väldigt mycket.

Det märks att man inte gör för mycket på sin semester för mina naglar börjar bli långa och då utan någon som blivit avbruten;-) Jag har inga superstarka naglar och det är sällan jag får ha den lagom långa alla tio. Tycker t o m att dom är ganska snygga nu, inte så långa som många har med det kan jag inte ha ändå för jag känner mej förhindrad. Måla naglarna gör jag ibland men erkänner att jag oftast tar av det igen för jag känner mej inte hemma i färgade naglar, klarlack och ljusa färger är ok men om jag måslar i någon knallig snygg färg så känns det inte som jag, tror jag är lite tramsig där;-) det finns ju så många snygga färger!

Blev klippt idag av en för mej ny frisör, körde med samma frisyr men vet inte om han fick kläm på den som min vanliga frisör gör. Exakt 1 timma tog han på sej för att klippa mej, ni förstår nog att det inte är helt lätt att klippa mej;-D Nu toog han i två olika preparat i mitt hår och det gillar jag inte alls, då ser det onaturligt ut för mej. Jag tvättade det strax efter att jag kommit hem men orkade inte göra vid det så jag vet inte om det är bra eller ej. Han ville klippa upp min kortsida helt och kapa långsidan en bra bit men där backade jag, jag gillar dessa skarpa kontraster/kanter jag har. Vet att det flera tycker att jag ska klippa upp min kortsida men jag har funderingar på att låta det växa ner lite istället, fast idag åkte en bra bit av i nacken för just nu är det i längder som vill lägga sej lite som det själv vill, det ska man ju komma över och jag pallade inte med det nu i sommar.

Slutpladdrat för idag:) Nu är det snart nattidags, vi ska ju ta tåget till Köpenhamn imorgon för att gå på Tivoli med Carsten, Lilian och Tanja. Det ska bli riktigt roligt!

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Vilken söt kommentar av Milo :-)
Mina naglar har också växt och är riktigt fina nu. Precis som du så har jag svårt att tycka att jag själv passar i annat än klarlack eller ljusa färger. Men jag försöker vänja mig för det är ju så snyggt på andra.

Hoppas att du blev nöjd med klippningen när du väl gjort vid håret. En timme för att klippa ditt hår låter väldigt lite. Grrr... vad jag kan reta mig på frisörer som vill göra något med håret när man själv vet hur man vill ha det.

Hoppas att ni får en riktigt härlig dag i Köpenhamn!

KRAM

Heke sa...

Godmorgon. Har ocå jämna naglar nu och har en brungrå nyans, färg men inte skrikigt, annars är det mest nåt ljust.
Vi ska kolla vädret innan vi bestämmer oss för Liseberg, men jag hoppas på det.
Vad gulligt sagt av Milo. Leo sa nåt liknande häromkvälle"godnatt min allra bästa mamma"

Kram