tisdag, juni 12, 2012

Vardagslunk

05,45 talar klockan om att det är dags att stiga upp. Därefter rullar morgonschemat på i exakt samma ordning som alla andra vardagar.
08,00-16,00..jobbar och nu är det högt tempo, semestrar för några kollegor
rull rull schema

handlar mat, postar brev, lagar middag, äter, diskar undan, leker med Milo, krocketspel idag, vattnar blommorna på altanen, ser på barnprogram med Milo en liten stund, tandborstning, saga, nattning.
En kopp te och lite datahäng. Sedan är det snart dags för egen nattning!! Ibland undrar jag då....mer då?

Tror att många känner så här just vid denna årstiden, man längtar efter sommar och semester, behöver få vara med familjen på ett annat vis än bara vardagen.

Såg att grannen plockade en liter jordgubbar i sin trädgård!! det är ju snart midsommar och jag tycker inte ens att det blivit mer en en klen vår. Vad ska ni göra på midsommar+ Vi ska hem till Linette och Besim. Är ju bra för det är ju promenadstråket hem i natten:)


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Jag längtar också efter semestern och få slippa den inrutade vardagen. Ibland får man se till att bryta rutinerna så att inte alla dagarna blir likadana.

Vi ska till Peters bror på midsommar. Det blir en masa folk så det blir nog trevligt :-)

Tack för dina snälla ord inne hos mig!

KRAM

Helen sa...

Man blir lätt lite less när man står där i köket och lagar och diskar. Tycker heller inte sommaren börjat ännu men sen kommer det bara säga svisch så är det över. Vi blir nog hemma på midsommar, lite löst prat med B's syskon om att göra gemensam sak. På midsommardagen ska vi fira en av Leos kusiner som fyller 23. Och på söndagen ska min farbror Nisse få sin 85-årspresent, en golfrunda.


Kram
ps.La ett mail till shopens kontakt om vilken adress jag ska skicka till.