söndag, juni 10, 2012

Fortsättning på söndagen

Hej igen:) Här kommer vår fortsättning på söndagen som rullat på med olika trevligheter:)

Vi började med kalasande hos Natta som fyllt 25 år när dom var iväg på semester. Dom har precis flyttat ner två våningar och hade fått en jättefin lägenhet med inglasad altan med utgångtill en stor pool i trädgården...lite lyxigt:)
Milo och Livia<3
Milo fick testa hur man tog is och vaten ur kylskåpsdörrarna, spännande:)

Här har vi födelsedagsgrisen Natta 25 år:) tillsammans med gostrollet Livia.
Livia börjar närma sej 1 år och hon har massor av roliga färdigheter för sej, går med gåvagn, säjer mamma och pappa och bampa(lampa) Söt som socker är hon dessutom:)

Linette, Theo och Sam kom förbi en sväng ikväll. Jag fick mata lille Sam med flaska...det är en så speciell känsla!

Milo fick följa med mormor och morfar en stund efter kalaset och det behövde jag i mitt hjärnkontor för vi har varit "ovänner" ett par gånger idag och Milo har varit allmänt pipig, tjurig och bråkig...utom när vi var på kalas, alltid något:) Han måste vara inne i en fas som blir jobbig för både honom själv och mej. Jörgen får inte ens hjälpa till men även han blir irriterad av att lyssna på bråket, förstår honom. Jag har lite svårt att tackla detta men jag får nog söka lite på nätet och se om jag hittar några tips, jag har ingen sådan barnbok med olika faser i en 3-4-årings utveckling.

Nu är det natti:)


Kram på er! Mie

1 kommentar:

Helen sa...

Godmorgon
Bra att separera "bråkstakarna". Här utmanas det oxå. Vid 20-tiden när det var dags för pyjamas, så sa leo att han ville måla vattenfärg. Nej, sa jag, vi ska sova. Höll på med mina ryggövningar så han gick själv ut i köket och började ta fram vattenfärg och vatten och papper. Gick ut när jag var klar och då tittade han utmanande på mig. Han bara sket i vad jag sa. Sen dög det inte att jag skulle natta utan det var bara pappa (som ville se fotboll), men snäll pappa gick upp. Inte somnade Leo utan han kom nedtravande och skulle börja leka med leksaker. Då tog jag honom i hampan och drog med honon upp. Pappa gick ner för att se fotboll, då ville leo naturligtvis med. Men jag gav mig inte utan skuffade in honom i sovrummet flera ggr och ner i sängen och höll i honom. Han gnällde efter sin pappa, mamma var dum. Men efter 5 min sov han. PUST
Varför är ingenting enkelt???
Tar tacksamt emot tips om du hittar några.

Vad mysigt att få mata liten bäbis igen.

kram