torsdag, maj 17, 2012

Kort dag

Jag har förmånen att sluta till lunch dagen före helgdag och det är rena lyxen för mej, på mitt tidigare arbete fick man inte gå en minut tidigare. Passade på att köra upp till Bilpartner med vår bil för uppvisning av den skadade framdörren. Den 18 juni ska den lämnas in och då kommer dom låta med cruisa runt i denna saken, inte bra att sätta mej i något nytt fint så jag kan få habegär;-)
Igårkväll var det dags för träning med Fysgruppen och som vanligt tufft men superkul. Vi skrattar och skämtar, även när det är som tyngst och man inte har någon talförmåga kvar;-)

Idag har har jag rejäl träningsvärk i rygg, rumpa och vader men lite kan nog också skyllas lite på bowlingen vi var på med jobb i förrgår. Kände att ryggen fick jobba lite extra där med.
Kvällen med jobb var mycket trevlig, först bowling på Olympia och sedan spisning på Restaurang Dahlberg . Jag åt anklever till förrätt, hälleflundra till huvudrätt och creme brûlée till efterrätt....otroligt superbt!! Har ni inte varit där och passerar Helsingborg så kan jag verkligen rekommendera denna Gastro. Det blev aningens sent för att sedan upp och jobba dagen efter men timmarna försvinner snabbt när man har trevligt:)

Dagen till ära, min födelsedag, ska vi fira i lugn och ro hemma. Äta något gott och bara vara. På lördag blir det kalasande, då vill vi ha fint väder så man kan vara ute och grilla.
Får nog fixa till en tårta för känner jag min släkt rätt så finns det några som kommer vilja hälsa på ändå:)
Johans Bageri har supergoda tårtor så dit styr nog bilen om en stund:)

Kram på er! Mie

5 kommentarer:

Gunsan sa...

Grattis igen.. Kram

A-K sa...

GRATTIS på födelsedagen!
Verkligen lyx att få halvdag före röd dag!
Träningen låter superkul, kul att kunnat kombinera träning med skratt och skämt :-)

Det lät som en riktigt trevlig utekväll med jobbet!

KRAM

Anonym sa...

Hej syss...hoppas du haft en fin födelsedag.
Mmm den tårtan såg smarrig ut,blev det den?
Vi får la träffas på lördag ist..så komplicerat att be om lån av bil hela tiden:)
Mkt som händer denna dag,,,känner mig också glad på nåt vis idag:) Pencillinen verkar äntligen hjälpa så är väl det...
Nu är där bara några timmar kvar av denna dag så Nettan får sätta fart ha ha.
Mamma sa innan att hon skulle lägga sig i soffan o titta på Notting Hill o bara vara resten av kvällen så jag gör detsamma:)
Puss o Kram<3<3<3

Helen sa...

Hoppas gårdagen blev härlig men gratulationer och lite gott att äta. Låter ju som att allting blivit bättre i och med jobbytet även om det var tungt ett tag. Vi har tidigare bara 2 timmars kortare dag innan röd dag men nu är det halv dag som gäller. Och denna fredag är vi alltid hellediga enl avtalet.

Skicka gärna upp lite tårta om det blev över :-)

Kram härifrån

Anonym sa...

hae och Grattis. Jag hade stora planer på att köra till dig och få tårta men.... Fick ett Olsson symdrom och fick far i huset med på att titta på en bil i malmö.Baktanke att Helene kanske kunde få hjälp med ett bra pris på våran . Och så blev det alla nöjda och vi kommer på lördag istället. kram födelsegrisen.