fredag, maj 11, 2012

Fnitter och skratt

Idag har varit en fnittrig och glad dag på jobb. Vi har skrattat mycket åt allt möjligt, ni vet en sådan dag med glädje från alla håll och kanter. Märkligt nog har jag fått undan massor trots allt runtomkring:)

Körde inom Coop och handlade mat på vägen hem och detsamma hade Milo och Jörgen gjort på väg hem från dagis, med andra ord har vi dubbelt upp av bröd och mjölk men det går säkert åt ändå:)

Jag har tänkt springa en runda när jag kom hem för det var skapligt väder och min träningsvärk har dämpat sej. Nu blev det inte så för Jörgen hade fått problem med gräsklipparen som är ganska ny, en kabel hade knäckts så den dog och ville inte gå igång mer. Vi fick hjälpas åt att leta upp en reservdel till den för gräsklippning är viktigt:) Kabeln är beställd och Jörgen lyckades "tjuvkoppla" så gräset blev klippt och maken är glad igen. Jag kommer springa imorgon bitti istället, det går lika bra.

Linette, Besim och Theo kom en sväng ikväll. Linette behövde roas för hon vågar inte ge sej iväg på någon längre runda. Dom var på ultraljud idag och bebisen hade växt till sej rejält, en lättnad att veta.

Rumsarrest för Milo för första gången! Han bar sej illa åt och lyssnade inte på mej än om jag sa till på skarpen flera gånger. Det handlade om att klättra över soffbordet där det stod koppar med varmt kaffe, han stötte till en kopp men ingen brände sej. När han inte lyssnade tog jag honom i armen och då skrattar han bara och slår till mej i ansiktet...där gick min gräns så jag bar in honom i sängen och sade åt honom att han kunde komma ut när han kunde bete sej ordentligt och var snäll. Han blev klart ledsen men stannade kvar i sängen, efter en liten stund sa han att han var snäll igen. Då gick jag in men han vill bli kvar i sängen så det fick han och efter ca 10 minuter nattade jag honom. Han bad om ursäkt och lovade att inte vara dum mer. Jag brukar inte brusa upp men jag har mina gränser jag med.


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Nu är det nära bebis förstår jag. Hu vad tungt det var sista dagarna. Självklart måste gräsklippning prioriteras före jogging:-)

Bra att det funkade med rumsarresten. Just det där när man säger åt på skarpen och dom bara flinar åt en. Det verkade funka i alla fall.

Kram från en supertrött resenär

A-K sa...

Vad kul att fnittra och ha kul på jobbet! Det kan jag verkligen sakna.
Skönt att ni kunde fixa gräsklipparen så att gräset blev klippt, hoppas att du fick en skön morgonrunda istället :-)

Skönt att höra att bebisen växt till sig!

Jag tycker att det var bra att du markerade för Milo att du inte accepterade hans beteende. Speciellt när de slåss i ansiktet måste man säga till på skarpen.
Han förstod ju att han gjorde fel.

KRAM