tisdag, april 10, 2012

Ville inte till dagis

Pappa i huset var inte på topp i morse, han har ju också haft samma förkylning som mej och Milo men hans har utvecklats till bihålsinflammation. Han hade haft riktigt ont inatt och fick ringa och sjukanmäla sej, det händer myyycket sällan. Milo var inte på humör han heller så han fick stanna hemma hos pappa. Milos anledning är nappens saknad, han har svårt att koppla av och somna och sedan vaknar han mycket tidigare, kan inte sova middag heller. Ingen bra kombo men vi härdar ut.

Ikväll var det extra jobbigt, han var ledsen och kom med väldigt kloka argument. Till slut kom han fram till att eftersom kaninerna hade smutsat ner hans nappar så fick vi köpa nya åt honom. När jag sa att vi inte skulle det för hans tandläkare hade sagt att tänderna blev förstörda av nappen så bröt han ihop och blev så ledsen. Jag fick inte ens tilltala honom, - Jag vill vara ifred! Till slut kröp han intill och sa att han behövde kramas. Inte utan att man tycker synd om honom:(

Sitter här och varvar ner efter 30 minuter intensiv träning med Kettlebellen. Jag har inte vågat träna med dem under 1½ vecka pga av min envisa förkylning och elaka hosta. Är inte helt fri från hostan men den kan jag ju få dras med ett tag till. Tyckte att jag var lite klenare men det jobbar vi snabbt upp igen:)

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Tycker riktigt synd om Milo. Tänk själv, ens bästa sak under lång tid som bara försvinner. Inte lätt. Men bara att härda ut så blir det nog bättre.

Bara att kämpa på med vårträningen, bort med hostor och kråkor i näsan.

kram

A-K sa...

Stackars Milo!
Så skönt att han kan få vara hemma med pappa idag.
Inget av mina mina tre barn har velat ha napp trots att vi testat att ge dem en när de var små. Anton nästan "tvingade" vi (doppade i dextropur för att det skulle vara sött och gott) på läkarnas inrådan när han skulle opereras tre veckor gammal. De sa att det skulle vara bra för smärtlindringen efter operationen om han sög på napp, men han vägrade.
Så jag har sluppit jobbiga nappavvänjningar och har tyvärr inga bra knep att komma med.

Här hostas det också, jag känner mig inte alls på topp. Idag ska det fixas och packas inför resan. Ingen rast och ingen ro :-)

KRAM