måndag, april 09, 2012

Dille på orange

En härlig Annandag Påsk! Alla barnen+respektive och barnbarnen hemma på besök, även Milos mormor och morfar kom hit. Första påskdagen som vi åt påskmat och det var gott! Påskharen hade varit förbi med påskägg och varsin vattenglob till alla barnen.
Tilda och Milo fick äta lite före oss andra för dom behövde mat i sina små magar...vår slutsats:)
Dom fick eget dukat bord intill oss, spännande:)

I förmiddags körde jag, Milo, Linette och Theo ut på Center syd för att handla mat. Vi gick inom centrat och både Milo och Linette ville in och ha en hamburgare, sagt och gjort. När vi suttit där en stund gick vi och tittade lite. 
Jag ville inom HM för att se om dom hade några färgglada chinos efter A-K's tips(tack:). Dom hade orange och det var en snygg färg. Tittade på dem men tyckte att dom såg små ut. Linette tyckte att jag skulle gå in och prova och det gjorde jag....dom passade! Jag köpte dem och Milo tjatade till sej ett turkoblått nagellack. Jag kan ju inte säja att nagellack är för tjejer för jag vill inte ge fel signaler, han ska själv få välja om han vill ha nagellack eller ej. Jag tror inte han ser det som tjejigt, han gillar blått och i mitt sminkskåp finns ju bara rosa/rös/rost nyanser på nagellack så han tyckte det var coolt med blått.

Ingen träning idag, jag blir inte av med min hosta eller snuva, visserligen är det bättre men inte bra.

Jag har fått uppgifter från min fd arbetskollega om att träna för dem ute på Järavallen. En 8-veckors kurs som passar alla i princip, vill ni hänga på så hör av er! Det ska bli jättekul och intressant. Jag vet inte vad jag kan prestera men nog ska jag väl fixa en del iaf. Jag får jobba upp min kondition lite med mitt 12 veckors upplägg för att klara springa lite mer.
Just nu springer jag 2 minuter, pw 3 minuter och det i intervaller under 40 minuter. Nästa vecka ska jag öka upp till 3 minuter spring och 2 minuter pw. Det ska gå!

Kram på er! Mie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för denna Annandagpåsk em. Det var också vår första riktiga påskmat,gott men nu är det vardag med lagom kallorier igen. Kul att träffa alla stora barnbarn med sin respektive ,många småtroll blir det nu. Börjar känna mig gammal nu när man börjar räkna alla. Idag träffade jag min älsta tjej (DU) fyra barnbarn och tre barnbarnsbarn,oj. Hur länge sedan var det du föddes? Morfar kännde sig trött och kröp i säng ,men jag är inte riktigt trött ännu fast jag ser kl är snart 23.Det skulle kanske inte va så dumt att koja i rentvättade lakan.
ok natti!!

A-K sa...

Vad kul att mitt tips ledde till ett inköp!
De orangea var supersnygga!
Vad mysigt att ha besök av alla barn och barnbarn. Här blev påsken inte som det var tänkt... natten till fredagen fick jag influensan och jag har varit URDÅLIG ända tills idag. Jag har sovit 20-22 timmar/dygn och haft 39 graders feber MED febernedsättande i kroppen.

Jag ska läsa tillbaka imorgon!
KRAM

Helen sa...

Godmorgon, ja - man är lite trött på svart nu och vill ha mer färg. Orange är snyggt. Kanske passar med Milos nagellack till:-)
Vilken härlig familjedag ni hade.

Jättebra att springa och gå om vartannat och sen utöka springningen. Är oxå sugen på att börja men jag ska till en ny sjukgymnast för ryggen nästa vecka, så jag avvaktar lite med springning. Fast vi är anmälda till Vårruset på jobbet. Har sagt att jag nog får promenera mig runt.

Hoppas veckan blir bra utan stress

kram