måndag, mars 26, 2012

VAB

Stackars lille Milo är ännu sämre idag. Han har legat över 39 graders feber hela dagen och har bara legat i soffan hela dagen förutom toalettbesöken, inte ätit, bara druckit mjölk. Det är som att ha en het kamin i knät. Nu sover han för natten och jag hoppas han slipper hosta för mycket så han kan få sova ut ordentligt och förhoppningsvis vänder det imorgon.

Med andra ord har det inte hänt så väldans mycket här hos oss. Jo moster Heléne kom hit på kaffe i eftermiddags, vi hade lite reseplanering att gå igenom...som vi längtar! Nettan och Theo kom inom en runda men dom höll sej i trädgården för att inte bli smittade.

Efter kvällsmaten hoppade jag i träningskläder och begav mej ut på min PW/jogg. Frågan är om jag ska ändra min runda för den tar bara 45 minuter numera. När jag kom hem ville Milo nattas så då fick jag göra det...om än svettig i håret så en handuk för läggas på kudden, lite blää men vad gör man inte för en sjukling. När han somnat körde jag lite KB armar.

Funderar fortfarande på LCHQ....jag tappar inte i vikt alls och frågan är om jag äter för lite fett, kolhydrater har jag ju dragit ner på. Någon som kikat på detta levnadssätt? Berätta gärna för mej för jag måste ha hjälp!

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon, stackars lillpåg. Det tog på krafterna att shoppa loss med tjejerna. Bra att han kunde sova igår i alla fall. Visst är det kul när man märker att rundan går snabbare.

Jag körde LCHF för 2 år sedan under cirka 4 månader. Jag blev mätt men gick inte ner ett gram. Sen var det jädrigt pyssligt att tillaga maten oxå. Jag kan heller aldrig avstå bröd,ris, pasta helt och hållet, även om jag minskat ner betydligt (fast igår frossade jag på stekt postatis - mums mums)

Vad ska man säga om LCHQ då; "Same shit different name" Bara en variant för att behålla uppmärksamheten på metoden, säger jag kritiskt. Nu får dom sälja mer böcker! Sen passar säkert olika metoder på olika människor. Jag har i alla fall kommit på att metoder inte är något för mig, blir helt enkelt för jobbigt att hantera. Så jag kör nu med att äta mig ohungrig istället för mätt och så träna förstås. Försöka äta rätt sorts fetter. Jag är äter ganska mycket nötter, avocado och sånt.

Men att prova är ju inte fel. Du känner dig själv bäst.

Såg ett program (amerikanst naturligtvis) där en träningsguru så att allting handlar om att räkna kalorierna man äter. Man kan tro att man äter nyttigt och rätt, men att det i själva verket är för mycket.

Kram

Nettan sa...

Mamma jag kan en ny runda till dig. Lär i varafall ta lite längre tid.