tisdag, mars 27, 2012

Mående

Idag är mitt självförtroende i botten, eller nästan iaf. Jag vet inte vad jag ska göra åt mejsjälv. Det är kanske dags att börja inse att man är på väg mot 48 år och att man inte kan åtgärda en kropp som varit överviktig i flera år. Fel ordval att man inte KAN åtgärda, det är klart att man kan förbättra men just nu är jag i botten. Hur mycket ska man träna och hur ska man äta för att bli av med det som gör att man känner sej tung.
Det finns bitar som jag inte kan göra så mycket åt och det är mina kraftiga ben, oavsett vad jag väger så har jag en modell kraftig/grov. Det är arvsanlag som går flera generationer tillbaka. Kan erkänna att jag har haft komplex över dem i alla år, shorts har knappt existerat på mej ens. Köpte ett par förra året som jag gick i hemma:) och ett par gånger på Cypern. Bysten är också irriterande men med en bra sportBH så kan man iaf träna utan att den är ivägen, so to say.

Jag måste knäcka koden till min kropp! Vad är det som gör att jag inte minskar i vikt? Mjölkprodukter kanske? Jag har mjölk i te och kaffe, mjölk på gröten, mjölk eller yoghurt om jag tar en shake med protein. Kaffet på jobb är en Cafébar och där dricks nog 4-5 koppar kaffe/dag. Frukt åt jag mycket tidigare men det har jag dragit ner på och oftast väljer jag citrusfruker.

Min träning består mest av Kettlebell 40 minuterspass och powerwalk med jogging i intervall 45 minuter, det borde vara ok upplägg. Jag gör något av detta ca 5-6 dagar/vecka.

Fan vad jag känner mej tråkig idag. Nu ska jag stoppa Milo i vagnen och bege mej ut på 1 timmas PW så känns det kanske bättre efter det. Kram till er alla därute, hoppas ni mår bättre!

Kram på er! Mie

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är du som ser dig så inte vi andra<3 Du är fin,har minskat betydligt även om du inte ser det själv!! Skit i vågen några veckor o fortsätt m din träning som du gör o INGEN pizza;) Har heller aldrig gillat mina ben men de är som de är o jag kan inget göra åt dem (inte formen iaf) så nu har jag bestämt att vi är skitsnygga ändå:) Alla har något de ej är nöjda med. När vi är på semester ska jag tvinga dig att gå i shorts ha ha. Kram o upp m humöret/H

Gunsan sa...

Helt rätt... Alla har saker man inte är nöjd med..jag har massor men mina ben är snygga säger alla..hihi... På med shorts och var stolt:-).. Det går trögt med min vikt oxå...men det får gå sakta.. Ha en bra fortsatt vecka och fortsätt träna så ska du se att det ger resultat..kram

A-K sa...

Jag såg skillnad på dig från förra gången vi sågs! Det är ju ofta så att man själv inte ser de förändringar som sker under en lång period.
Har du testa en minimizer bh? Jag köper mina på Lindex och de förminskar en storlek, det gör att kläderna sitter snyggare.

Jag märker att det är lättare att minska i vikt när jag undviker mjölk, speciellt i kaffet. Det blir ganska många kalorier på en dag som man kan undvika.

Kettlebell varvat med pw låter som ett jättebra upplägg tycker jag.

Jag är inte på topp idag. Fick en märklig kommentar av en kompis som faktiskt gjorde mig nedtryckt och ledsen :-(
Hon kom faktiskt själv på att det var elakt sagt... men då var ju redan skadan skedd.

KRAM

A-K sa...

Har du testat shapeup-appen?
Riktigt bra app där man håller reda på hur många kalorier man ska äta per dag beroende på hur mycket man vill gå ner i veckan. Väl värt att testa :-)

KRAM

Helen sa...

Godmorgon
Vissa dagar bara är så. Som någon skrev ovan, strunta i vågen ett tag. Det är inte så uppmuntrande när den står still.
Jättefina träningskläder, det piggar alltid upp istället för en gammal t-shirt. Köper alltid på mig på rea, så jag har skåpet fullt:-) Kul att milo vill följa med i vagnen, leo vägrar numera.
Mjölken ja, den är nog en liten kaloribov.
Läste nån gång att en latte om dagen i ett år är typ 4 kilo!!!

Hoppas denna dag är bättre.

Lite peppkramar härifrån. Nu ska jag iväg på ett piloxingpass kl 7