onsdag, mars 14, 2012

Maginfluensa

Milo fock maginfluensa sent igår kväll och natten har spenderats ett antal gånger på toaletten. Under dagen har det gått skapligt bra och nu ikväll är allt som vanligt igen. Vi får visserligen hålla oss hemma imorgon också men det var tanken ändå. Vi skulle ha en mamma-Milo-dag och åka till Tropikariet imorgon och hoppas verligen att vi kan göra vår lilla tripp.

Jag vill inte påstå att det har hänt så mycket idag. Jag har gått och småpysslat lite och Milo har mest hängt i soffan. Han sov ett par timmar i eftermiddag och tanken var att jag skulle joinat honom men jag fick ett trevligt besök av lillebror, kaffe och lite snack vid köksbordet, mysigt!

När Jörgen kom hem så klädde jag mej för en PW, trodde jag skulle få en runda på tu man hand men Milo ville följa med i vagnen, tur vi har en lättkörd tre-hjuling så jag slapp bli irriterad över att jag inte kunde gå som jag ville, vi joggade t o m en liten bit. Vädret har ju varit helt underbart men vi vågade inte ge oss iväg tidigare idag...gäller att ha en toa på rätt avstånd;-)

Nu ikväll byggde vi upp en tågbana och lekte med den en stund men tålamodet på Milo var inte så stort så han blev förbannad när tåget gick ur räls och svepte iväg det över golvet. Inte lätt att vara överkänslig.

Tror det är läggedags nu för det är väldigt gnälligt!


Kram på er! Mie

1 kommentar:

Helen sa...

Skönt att det verkat lugna ner sig och att ni förhoppningsvis kommer iväg på er mys-mamma-milo-dag.

Har frågat Leo på helgmornarna om han vill följa med ut i vagnen när jag ska gå. Först säger han JA, men efter en stund blir det: "Nä gå du mamma, jag tittar på TV".

Tänkte jag skulle få med hela familjen nån gång, så kan vi äta frukost på det mysiga bageriet i närheten.

Ha en bra dag

kram