söndag, mars 18, 2012

Gummihandskar

Gummihandskar kan få en grabb i badet som egentligen inte vill bada.
Som han skrattade när vi fyllde vatten i dem och jag kittlade honom på ryggen.

Spelar ett barnspel där man ska få en väckarklocka runt i en labyrint och sedan väcka larven Otto(tror jag han heter)

Milo och jag körde och handlade mat och passade på att köpa ett par gympaskor till Milo, vi hittade ett par Adidas i grått med ljusblå ränder och bilar på sidan, godkända. När vi kom till kassan informerade killen oss om man tog 2 par så fick man 20% på köpet. Ja sandaler behövde vi ju till vår Kreta resa så vi gick och tittade en runda till och hittade ett par blå som var mjuka och fina, samma som vi hade i fjol i brunt och dom var ju bra så vi kör på säkert kort:)

Gympaskorna var jättebra enligt Milo, man kunde springa, hoppa och träna. Kolla in vilka hopp han vågar sej på! Från hans barnstol som jag tycker är hög för en liten kille.

1:a pris var en räka för varje hopp:) Räkorna hade han själv valt att köpa när vi var på Ica Maxi. Han handlade lite själv idag och för en gång skull så gick jag med på alla köp utom någon leksak. Han köpte en ask röda plommon, räkorna som var frusna i lösvikt, ett kexchoklad och en kartong choklad/vaniljglasspinnar....salig blandning:)

Nu är det kväll och jag ska natta Milo nu när jag skrivit klart. Sedan tänkte jag träna en runda, får nog koncentrera mej på mage/ärmar för mina höfter är kass idag med, ni vet där i sidorna vid höftledskulorna. Så länge jag rör mej hela tiden så känns det ok men sätter jag mej och ska resa mej så är det gammal-tant-gång. Jag blir inte klok på om det är muskler eller bäckenet. Ingen som kan något om sådant här? Får väl söka på nätet:-)
Har ni tänkt på hur mycket info vi får via internet. När jag hade mina tre stora barn riktigt små så hade jag inget internet och visste inte hälften så mycket då som nu. På den tiden gick man till bibblan och lånade böcker:) Känns som man är antik snart, har varit igenom mycket i livet:) Jag har haft och har ett härligt liv med up's and down's. Precis så som det ska vara!


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Härliga bilder på Milo! Jösses vilket hopp han gör!
Ibland låter jag också Filippa handla det hon vill ha. På hennes "stående" inköpslista finna majs, digestive och chokladbollar (delicato) :-)

Jag har ju samma problem med främst den ena höften. Hittar du något i ditt sökande får du gärna berätta.

KRAM

Helen sa...

Vilket bra badlektips med gummihandsken!
Det är - ibland - riktigt kul att handla med Leo, när han är supersäker på vad han vill ha och får plocka ner själv i vagnen. Undrar om de är lika flitiga på att handla om 15 år, när "gamla mamma" inte orkar längre!!!
Fast då får vi nyttja nätets fördelar och idka köp av matpåse till dörren.

Var rädd om höfterna även om dom går att byta ut.

kram