onsdag, februari 01, 2012

Nu så

Ska vi ta lite jobbesnack? Nu börjar jag komma ikapp, eller någorlunda iaf.
När vi ändå är igång så kan jag berätta att nu stundas tiden på året då vårkläder ska in i e-butiken. Igår fick vi hem Rockefella...nice, jag har själv redan lagt beslag på två par jeans och ett par randiga shorts med hängsler. Småfolk med vårjackor/regnkläder och gummistövlar är på väg in. Katvigs ränder ligger också och lurar runt hörnet, så roligt!

Miloplutten somnade tidigt idag...igen. Jag drog igång ett träningspass redan vid halv sju, normalt brukar jag inte gå igång förrän vid nio-tiden på kvällen. På min träning om torsdagarna så är det mycket ärmar och plankor med kettlebellen och jäklar vad det suger, mina magmuskler är inte klockrena;-) Fast vad är klockrent på mej egentligen? Fast det blir bättre och bättre och Rom byggdes ju inte på en dag, eller hur?

Syster H, jag ska ta en bild på mitt skrivbord på jobb så du får se var jag håller hus om dagarna.

Nej vänner, om man skulle vara steget före och ta fram vad man ska ha på sej imorgon? Hur brukar ni göra förresten, förbereder dagen innan eller står handfallen och glor in i garderoben på morgonen. Det sistnämnda är JAG. Jag ska först tänka ut vad jag ska ha och det gör jag oftast innan jag lättar rumpan från sängen och sedan finns det stor risk för att jag måste ta fram strykbräda och strykjärn. Det är samma med sminkning, jag sminkar mej efter klädernas nyanser. Nu sminkar jag mej aldrig hårt men men ögonskugga som går ton i ton med klädernas färger vill jag gärna ha. Mina favoriter i skåpet är gräddvit+sandnyanser och olivgrön i både ljus och mörk nyans. Kajal finns nog i alla färgval hos mej men oftast används brun eller oliv, ibland blå.



Kram på er! Mie

3 kommentarer:

Anonym sa...

:) Min morgontidning detta idag! Har du så många kajalpenor ..det hade jag ej den minsta aningen om ha ha. Använder du de liksom längs med ögonlocket då eller under ?? Jag skulle nog behövt gå en sminkkurs för jag kör nästan alltid med samma mer eller mindre:( Har testat annat ibland men då tycker jag att jag ser så konstig ut så lite proffshjälp för nya passande ideer hade ej varit fel! Ha en bra dag syster så hörs vi kram H

Helen sa...

God morgon
Träna 9 på kvällen, nä aldrig. Då ligger jag och myser med Leo.
Redan när vi kommit hem från dagis, innan middagen, så tar jag fram morgondagens kläder till mig och Leo. Då kan jag göra det i lugn o ro eftersom Leo sitter vid TV'n. Skulle aldrig kunna somna på kvällen om jag inte betämt:-)

Sminket, ha ha - här kör jag ögonpenna/-skugga i avvikande färg. Det har jag läst ett tips nångångatt man ska, dvs inte samma som kläderna eller ögonens färg för då "flyter det ihop".

Förut (i 20-årsåldern) hade jag alltid grönt på ögonen för jag trodde att det var bäst till gröna ögon, tom grön mascara. Men nu är det mest lila,blå,bruna nyanser.

kram

A-K sa...

Härligt att du är någorlunda ikapp på jobbet. jag har ju jobbat hela januari med att lägga om rutinerna och arbetssättet och det har varit ett tufft jobb, men nu känner jag att det fungerar :-)

Vad spännande med alla vårkläder!
de ska bli kul att få se vad ni tagit in i ebutiken!

Underlagskräm, mascara(svart) och kajal(brun) är det jag använder till vardags.
Till mig själv hänger jag inte fram kläder, de hänger ju i wic:en i fin ordning och strukna så det är bara att gå in där på morgonen och välja och vraka :-)
ibland hänger jag fram till Anton och Filippa på kvällen före (när jag vill sova en kvart längre) annars fixar jag det på morgonen.
Peter vill att jag ska hänga fram till honom också ;-) men där går min gräns.

KRAM