söndag, februari 12, 2012

Ja se det snöar....*sjunger*

Nästan en decimeter snö till skåningarna. En del ser negativt på det men somliga tycker att det är mysigt, som jag då:) Jag har försökt få med mej sonen ut flera gånger idag men jädrar vad han var svår att övertala! Han ville vara inne och leka, end of discussion. Efter en del tjafs fick jag på honom overall och kängor, mutor? Ja, kuddis och täckis skulle med och han skulle åka i sin vagn. Ja vad gör man, jo får sej en motionsrunda av att plöja vagnen genom snön, Milo somnar och jag gör en snögubbe under tiden som han sover...undras vad grannarna tänkte;-)


Se underläppen..hihi, jag tvingade honom att titta på min fina snögubbe när han var nyvaken, inte uppskattat!

När jag kom in testade jag och maken varsin Kelda färdigsoppor, jag toscansk tomatsoppa och Jörgen grön sparrissoppa. Min fick fint betyg för den var riktigt god med en klick creme fraiche till. Jörgen gillade sin också. Dessa kommer vi definitivt köpa fler gånger!
Artikel i Allt om mat: "Keldas soppa mediterranean tomato innehåller bitar av rostade grönsaker och är krämig trots sin låga fetthalt på 3 %. Den har klart mer tuggmotstånd och mustigare smak än förväntat med tanke på andra Keldasoppor. Soppan är något söt men har god tomatsmak. Och den är kryddad med sting av chilipeppar. Med en macka till blir det en hyfsad snabblunch. 500 ml som räcker till 1-2 personer kostar ca 21 kr.”

Kvällen blir vigd åt mervärdesskattdeklaration..så där kul men måste göras

Kram på er! Mie

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja tänkte på er ,nu blir Milo överlycklig för att det är snö och han får bygga snögubbe! Men ser att det inte blev så , vad tråkig han var nu när det äntligen blev snö. Här på våran gård var barnen ute och byggde en fin gubbe och föräldrarna fick va pulkadragare. Härligt ,men jag har varit inne hela långa dagen. Benet är inte ok idag så vila är ordinerat. jobba på ikväll,kram mamma

A-K sa...

HEJA mamman som bygger snögubbe när sonen sover!
Jag håller med om att Momsdeklarationen inte är världens roligaste jobb, men ett ont måste.
Jag gillar också Keldas soppar, har inte testat tomatsoppan då åt men det måste jag göra snart.

KRAM

Helen sa...

Prova Keldas Thaisoppa oxå. Ha i kräftstjärtar, lite purjo och majs. Mumsigt.

En surig gröngubbe ser Milo ut som. Fast man kan ju inte vara på lekhumör när man är nyvaken inte.
Hos oss var det Leo som ville gå ut igår.

Hoppas snögubben får leva några dagar.
Och du, vad kul att det syns att du tränar flitigt.

kram