tisdag, januari 24, 2012

Där brast mitt tålamod:(

Just nu önskar jag bara att denna 3-års trots ska försvinna! Jag har velat gå ut i detta underbara väder hela dagen men Milo har haft direkt motsatta önskan. Det är jädrar inte lätt att övertala, lirka, locka när denna pågadrullen har satt sej för något (så lik sin storasyster;-)

För en stund sedan fick jag honom att vara med på noterna och det höll ända till vi skulle ta på overallen, då började han konstra och det är inte lätt att ta på honom när han utför ålen. Nu brast mitt tålamod faktiskt och jag gick och klädde av mej thermobyxor och tjocktröja. Sa åt sonen att han kunde lägga sej i soffan och sova middag för nu orkade jag inte med hans trams mer.

Så gick det med den utedagen!

Uppdatering: 15 minuter efter mitt utbrott så somnade Milo..............erkänner att jag fick lite dåligt samvete men samtidigt så finns det gränser även för mej.

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon, skönt att han är bättre även om humöret inte är på topp. Kan riktigt se er framför mig i hallen :-) Man blir så arg och man tjatar men sen inser man att det inte hjälper. Inga argument i världen hjälper om en liten trotsskalle bestämt sig för något.

Kram

Anonym sa...

Hej hoppas det gått bra på dagis idag. Lik sin far men söt änndå!! eller det är f.f treårsviljan som styr. Blev han inte lite ställd när du tog av dig det hade han kanske inte räcknat med. Det är säkert som han inte är riktigt korant ännu. Han är ju solig fördetmesta. Här har vi haft en som tittat på vår panna ,dom kommer nästa vecka igen men vi har värme så det är ingen fara. Bengt har spelat bowlilg och ja satt hemma och suckade för jag inte får spela.Men tre vänner ringde och piggade upp Rosa,Bodil karlsson och Eva Johansson. Nu har jag bakat nyttiga nyponbars o kardemummaskorpor, måste aktivera mig lite .kram mamma