fredag, december 09, 2011

Irriterad

Kom till dagis i morse och blev hemskickade igen! :(
När Jörgen hämtade Milo igår så sa dom att han hade diarre och det var en tjej som inte brukar jobba i Milos grupp. Visst dom har en släng diaree smitta i huset och flera hade blivit hemskickade igår.
Milo har aldrig varit fast i magen och det räcker att han äter lite pepparkakor och ett par clementiner så kan man jämföra honom med en magsjuk. Han var inte på toaletten på hela tiden jag jobbade där igår och sedan var han det på eftermiddagen på dagis men inget alls hemma, inte på hela natten och inget alls i morse. Då är han inte magsjuk!

Lite störigt måste jag erkänna men jag förstår dem samtidigt, måste ju vara lika för alla. Jag får se det positiva i det hela att jag får vara hemma med honom en dag. Vi kör och handlar lite julklappar...och smittar ner hela varuhuset istället ;-) Skämt åt sido!


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Hallog
Nu har jag läst ikapp lite. Var tvungen att ta en paus från jobbet. Ni ser ut att må bra, bortsett då från lite lösa magar, och har varit iväg på hotellvistelse.
Pepparkakor är inte bra för små magar, det märker vi oxå.
Visst blir man glad när ens barn funkar bra på dagis. Man vill ju varken att det ska bli retad/slagen eller vara den som gör det.
Kul att du kommit igång med träningen igen. Här har det varit noll av det senaste månaden. Tre kg plus visade vågen:-(

Ska försöka hinna med ett inlägg om vår resa ikväll.

Kram

A-K sa...

Jag förstår din irritation!
Men du får se det positivt, att ni fick en hel dag tillsammans :-)
Fick ni handlat några julklappar?
Jag har klickat hem det mesta på nätet, har några kvar att handla men jag kanske kan göra några inköp i London nästa vecka :-)

Hoppas att ni får en trevlig fredagskväll!
KRAM