torsdag, december 08, 2011

Huuva vilket väder

Ja någon långrunda med hunden blir det inte idag, regn blåst och kallt! Tror inte ens Timmie hade velat gå ut på långrunda.

Idag har jag jobbat på dagis i 4 timmar. Vi började med utelek i ca 2½ timma och sedan in för lite frukt och därefter fick jag hjälpa 11 barn att skriva namn på stora pepparkakor med kristyr. Dom fick själv hjälpa till att hålla och sedan sätta dit vars 10 non-stop karameller, spännande och jag tyckte det var roligt:)
Middag där barnen hjälper till att duka, tar upp sin mat själv vid bordet. Spagetti och köttfärssås med färska grönsaker och frukt efter maten. Mjölk eller vatten att dricka. Avdukning och alla barnen går och tvättar sej och sedan sätter dom sej ner och får läst en saga. Då var det dags för mej att köra vidare till mitt ordinarie arbete:)

Så här ser det ut i princip varje dag kl 17.30, Milo sover och fortsätter så natten igenom.

Ikväll har jag jobbat lite med vårt egna företag, lite pappersarbete, mail osv. Nu är det snart läggdags och som vanligt läser jag ca trekvart i en bok, det är en bra avkoppling sist på dagen.



Kram på er! Mie

Inga kommentarer: