lördag, oktober 01, 2011

Får vi lov att presentera

Milos lekstuga

Nu är vår lekstuga helt färdig och den är så fin så med sin lilla altan, dessa gulliga fönster där vi bytt ut glaset mot plexiglas(säkerhetsåtgärd) En liten fuskskorsten har också monterats. Tillverkad enligt makens egna ideér och på fri hand. Sidan om har det byggts en klätterställning med rutschkana och ev kommer den fortsätta byggas på med en gunga. Nu är det mitt jobb att inreda den:)

Vilken härlig dag vi haft! Varmt och vindstilla. Vi har varit hemma förutom en runda in till staden, blev bara Coop som fick ett besök för vi hade inte lust att gå i något shoppingcentra idag.

Mormor kom cyklande på besök efter att Milo ringt med en bedrövlig röst, nu vet, saknad och ledsen samtidigt - Mormor, jag vill att du ska komma hem till mej. Det kan inte en mormor mostå:)
Hon fick knappt köra hem ens en gång:)

Mamma och jag pratade lite om kläder och jag kom på att jag inte shoppat till mejsjälv på ett tag...hmmm...ja men ett par kängor behöver jag iaf och några koftor.

Nu ikväll grillade vi korv och fixade en potatisgratäng till det, kanske ingen höjdarmat precis men det kan ju vara en av de sista gångerna grillen får jobba i år.



Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

WOW vilken lyxlekstuga det blev!
Vilket fantastiskt arbete av Jörgen!
Det lät som ni haft en lugn och skön lördag.
Klart att momor kommer cyklandes när Milo ringer och ber så snällt :-)
KRAM

Helen sa...

Godmorgon.
Vad fin den blev. Måste J vara stolt, och Milo oxå. När vi var ute på vår cykelrunda igår så luktade det grillning på flera håll. Många passade på.

Snäll mormor Milo har, kan inte vi få låna en liten stund :-(

Självklart behöver du koftor och kängor:-) Jag har bud på två OM-koftor på Tradera som jag SKA ha. Gillar inte säsongens i ull, det blir för varmt, föredrar bomull.
Här ska de shoppas nya kastruller idag, bara 2 av de vi har funkar på nya spisen. Vem vet, kanske slinker med något annat hem oxå. Fast B är nog med så vi får se.

kram