onsdag, september 28, 2011

Skulle behöva

Skulle behöva lätta på mitt hjärta men kan inte här. Känner mej besviken och lite ledsen inombords men försöker slå bort känslan. Det är inget som har med min familj och göra och då ska man ju inte heller gå och tänka på saker som drar ner en, men jag vet inte om jag gjort eller sagt något fel men inget som jag själv är medveten om....
Nä upp med hakan och jag ska ta vara på allt det positiva jag får istället.

Min lille pluttskrutt har så många roligt uttryck och jag hör ofta danska små ord slinka in i hans språk, ett ord jag hör ganska ofta är KÄMPE, många saker är kämpestora eller kämpemånga:) Låter så gulligt när han säjer det för han tar i och lägger betoning på just kämpe.

Känner mej magsvullen idag, känns inte alls bra. Det börjar nog bli dags att ta bort kolhydraterna helt på kvällen för jag märker stor skillnad.


Kram på er! Mie

4 kommentarer:

CiliaH sa...

Vad är det som hänt? Låter inget kul. Hoppas att du kan få tankarna på annat. Jag tror det är ett släktdrag det där, att vi tänker och känner för mycket och lägger in för mycket i saker och ting. Jag gör likadant.

Kul att ni fått igång er webshop. Jag har inte varit inne och kollat än eftersom jag vet att jag är lite för lätt på klickfingret hrrm... också ett släktdrag tror jag!

Tack för alla dina söta kommentarer hos mig. Just nu är jag uslare än usel på att kommentera hos folk (allra helst hos er blogspotbloggare eftersom det ofta strular för mig när jag försöker), vilket jag kan säga speglar sig i min besöksstatistik! Funderar emellanåt på att lägga ner helt, men samtidigt är det ju som ett minne för mig själv. Dubbelt det där.

Kram på dig söstra mi!

Helen sa...

Godmorgon.
Ser med spänning fram mot paketet. Dock bryr sig Leo inte speciellt mycket när jag köper kläder till honom nu.

Det är kämpejobbigt att gå omkring med såna känslor. Har jag gjort/sagt något fel till någon. Jag ältar gärna och läääänge, vilket tar sjukt mycket energi helt i onödan.
Hoppas det löser sig, vi får KÄMPE på.

Kram
P.S jag vet inte hur man länkar till annan adress, men jag ska försöka.

A-K sa...

Godmorgon!
Du vet var jag finns om du behöver prata av dig!
Det är verkligen jobbigt att ha den där känslan, men precis som du skriver så får man försöka skaka av sig det och gå vidare och koncentrera sig på positiva saker istället :-)

Här hos oss är det sjuka familjen. Anton blev dålig i tisdags, jag igår kväll och Felicia imorse. Bara Peter och Filippa som står på benen. Extra trist för mig som var på en jättebra kurs igår och skulle dit även idag. Igår kväll fick jag sprängande huvudvärk och feber och gick och la mig tidigt... vaknade upp likadant imorse :-(

Visst är det roligt med de små och deras ordförråd. Jag märker direkt på Filippa när hon har snappat upp ord på dagis som vi aldrig använder. Det låter så gulligt.

KRAM

Anonym sa...

Kram på dej vännen! Hoppas att du snart är av med de negativa tankarna. Tänk på att man lätt misstolkar saker och om det var hårda or ell likn inte var menat så som det sas.
Jag slirar ofta iväg i neg tankar men då måste jag ta mej själv i kragen och säja! " Lägg din energi på de som älskar dej" Då får man tillbaka mest:)
/jost