torsdag, september 01, 2011

Nu kära vänner:)

Nu släpper jag bomben om min hemlis, eller jag vill säja min och Linettes hemlis.

Vi ska öppna en E-butik..webbshop..internetbutik, kärt barn har många namn. Min dröm har ju varit att sälja barnkläder och en dag när Linette kom och berättade för mej att hon hade planer på att starta en webbshop med just barnkläder blev jag sugen på att hänga på, om hon ville ha mej med vill säja. Vi beslutade oss för att bli kompanjoner:)

Nu kommer det ta någon vecka till innan vi öppnar upp butiken på nätet för det är ett stort projekt. Det ska bli roligt att få dela med mej om vad jag pysslar med om kvällarna.

Vi kommer börja med fem märken,
3 danska, Småfolk, Katvig och Mio my Mio
1 isländsk, Igló kids. Detta märke är vi först med att ta in i en svensk webbshop. Jättefina kläder!
1 svenskt, Rockefella

Vi har kommit en bit på vägen, kläder för höst/vinter och vår/sommar är beställda. Webbsidan under uppbyggnad(liiite tuff procedur) Lager uppbyggt med hyllor och plastbackar med lock, kontor fixat. Företagsnamnet fick inte de tre första förslagen godkända så tre nya ligger för behandling och beräknas vara klara i dagarna. Ljustält till fotografering inköpt + kamerastativ kan jag nog låna. Packpåsar beställda och levererade. ja ni ser själv, ganska mycket fix och trixande.

Nu förstår ni kanske att min träning legat lite på is och mycket annat också för den delen:) Men skit i det, jag är så glad över att få göra detta ihop med min älskade dotter:) Kanonkul!
Ett exempel på en tröja från Småfolk.
Dessa kläder har jag handlat mycket av sedan Milo var nyfödd.
Kram på er! Mie

4 kommentarer:

A-K sa...

Vad häftigt att ni vågar satsa på detta tillsammans! Ser med spänning fram emot när ni öppnar upp butiken :-)
Jag köpte ett kamerastativ billigt när vi var i Ullared senast... så det är ett tips :-)

KRAM

Helen sa...

Ja det är många detaljer att tänka på kan jag tro. Iglo kids var just ett passande namn på isländska barnkläder :-)
Ska bli spännande att se

Stressa inte för mycket bara utan njut av helgen nu.
Kram

Anonym sa...

Grattis och lycka till er, det är modigt och spännande att förverkliga drömmar . Jobba inte för mycket i hjärnan bara . Bevara vardagen som du har som slogan .Alla bitar faller på plats ska du se.Nu har nog många kopplat av sin nyfikenhet så vi alla kan njuta av en härlig sensommarhelg med sol och glädje. kram mamma

Annika Rickard sa...

Gud så kul för ER och ett jätte grattis och ett stort lycka till Mie o Nettan./Kram Annika