lördag, september 24, 2011

Ut i skogen ska vi gå...

Fikapaus i skogen vid Vombsjön

Fick ett sms vid åtta i morse " Jag och Tilda har funderingar på att plocka svamp idag:-)"
Det lät som en bra idé en sådan vacker dag som denna. Vi hoppade i stövlar och oömma kläder och begav oss till Vombsjön. Tilda och Milo hittade många spännande smådjur och gillade att känna på KarlJohan svampens hatt. Svampkorgen innehåll lite Kantareller och KarlJohan, just kantarellerna var jättefina och ganska stora.

Lekstugan är helt klar utvändigt nu och den är så fin, min man är verkligen duktig! Jag ska ta nya foto på den imorgon. Nu är det bara lite inredning som ska fixas. Tyg till gardiner och dynor har jag men det får vänta till våren för det kommer nog inte vara till så stor nytta i vinter.

Theo har varit hos oss hela kvällen eftersom hans mamma och pappa har haft högtryck i sin pizzeria. Nu går han duktigt och är snabb i fötterna. Säkerställande av husets inventarier sker innan bustrollet anländer;-)

Milo blev övertrött ikväll och fick beslutsångest över vilken bok vi skulle läsa, då är det inte lätt att vara förälder. Till slut blev det Mamma Mu bygger koja, den köpte vi på ICA Maxi som har erbjudande på 29 kr för den.

Imorgon blir det arbetsdag för min del. Alla kläder från isländska Igló Kids ska fotograferas och läggas in, sedan är vi KLARA för öppning.....Yes! och som jag skrev tidigare, vi behöver all hjälp att sprida oss:-) Linette ska ordna en plats på Facebook åt oss och sedan gäller det bara att jobba på att marknadsföra sej allt vad vi förmår. Nu är vi ju inte så stora i lager än men det kan man ju inte heller vara direkt, men det kommer:)




1 kommentar:

Anonym sa...

hej ,jag har inte ringt dig idag för jag vill inte störa dig i ditt jobb med att få färdig webben. Det ser bra ut hoppas kunderna hittar och blir köpsugna till sina smä barn. Vi kom inte hem föränn kl ett i natt , det va lite drygt att köra elva mil vid den tiden. Vi hade en trevlig dag och många goa kramar och skratt.
Såg att ni hittat några kantareller i alla fall.
Blev det en rostemacka med smörstekt svamp kanske.Vi hörs imorgon så ska jag krypa isäng nu. kram o natti om du kommer in på din blogg senare ikväll.