onsdag, september 14, 2011

Fick minsann en paus idag:)

Inloggningen till vår e-butik har haft problem idag, det beror på överflyttning till egen domän och där gick något fel. Med andra ord fick jag ledigt ikväll:) Fast jag har redigerat ett tjugotal foton så lite har jag gjort.

Milo var nanni vid halv sju så vi kröp i säng och läste en bok och sedan somnade han på fem minuter. Detta är fördelen med att han inte sover middag, han somnar snabbt och jag slipper ligga och försöka hålla mej vaken i trekvart. Vi har ju fortfarande rutinerna att jag nattar Milo och ligger hos honom till han somnat, kan tyckas fel av somliga men det är mitt val och vår speciella mysstund. Jag tror själv på att jag ger min son en trygghet genom närhet och detta lugn man har tillsammans vid nattningen. Milo kryper alltid tätt intill och klappar om mej och säjer,-Min mamma.

Ibland kan jag iofs fundera över att jag kanske är för överbeskyddande och ofta följer Milos önskan i många tillfällen. Visst har vi våra rutiner som följs men jag menar mer att jag gör ofta det han vill, sätter mej inte emot om han trotsar utan försöker vända det till något annat istället.

Själv tycker jag att jag har ett ganska stort tålamod men visst händer det att jag blir irriterad och arg, fast det är mycket sällan om jag tänker efter. Nog om detta! Jag är nog en softismamma;-)

Jag måste beställa tid för klippning av Milos kalufs. Dom ska fotograferas i nästa vecka och sedan ska vi ju snart till Cypern. Jag har också en tid för klippning och röda slingor, 22/9 är det min tur. Tragiskt för sedan flyttar min frisör till Nya Zeeland och jag tycker inte någon annan kan klippa mitt hår bra...surt.

Kram på er! Mie

Inga kommentarer: