måndag, september 12, 2011

Bad och tandborstning

Visst brukar väl barn i småbarnsåldern tycka om att bada? Som jag minns Linette så kunde hon bada i evigheter, sitta och leka i badkaret var något hon älskade, samma med Pontus och Lucas. Milo är en tråkprick när det gäller badkar, havet och badbassänger är en annan femma, där får vi knappt upp honom.
Jag får nästan tvinga honom i bad och badar han 10 minuter så är det kanon! Samma med att borsta tänderna, en ren plåga för mej att utföra på honom. Man kan bli smått irriterad och det ska man ju helst dölja för det går inte bättre av att bli vass i tonen mot honom.
Jag får väl hoppas på en vändning en vacker dag:)

När jag kom hem från jobb idag så sov Milo i soffan, inte så bra med tanke på klockan men han fick sova en timma och somnade ändå runt 21. Under tiden han sov fick jag röjt med lite diverse, skönt att få göra sådant också i lugn och ro.

Nu får jag nog knoppa så man är pigg och glad på jobb imorgon, ja resten av dagen också för den delen.

Kram på er! Mie

1 kommentar:

Helen sa...

Här uppskattas inte bad lika mycket som tidigare. Tandborstningen går däremot mycket bra i regel. Milo får komma på kurs hos Leo.

Kram