torsdag, augusti 18, 2011

Susar i kupan

Jag är så nollställd i mitt lilla huvud att jag knappt vet vad jag ska skriva. Det är mycket som cirkulerar i tankarna, inget negativt men många frågetecken om min såkallade hemlis. Har kommit en bit på väg men ack så många vägar man kan välja. Skulle gärna berättat för er men känner att det är lite mer som ska falla på plats först och det är inget som man gör en handvändning.

Jag var iväg på middag med jobb igår och det var både trevligt och supergott, första gången i mitt liv som jag åt förrätt, huvudrätt och efterrätt. Hjälp vad mätt jag blev och när jag kom hem och skulle i säng kändes det som jag var en ballong.

Milo somnade halv sex igår med och sov sina 13 timmar, idag höll vi honom vaken till åtta för han hade sovit en kvarts middag. Milo har haft en lyxdag med mormor och moster Heléne, dom hämtade honom på dagis efter lunch och åkte till Lund. Gick och strosade på gatorna i centrum, kikade in på Åhlens leksaksavdelning som passade lille herrn perfekt. han provade också skor och stövlar och tog på sej nylonstrumpor innan provning, ett par tjejer skrattade åt honom där han stod med strumpor upp över knäna:) Härlig syn!
Ytterligare roligheter för Milo och det var att dom firade hans födelsedag på dagis, han fick hjälpa till att hissa flaggan och fick en bok om Benny gris. Dom får ju även bestämma vad det ska vara til middag och Milo hade valt pasta.....vad dom mer fick till kunde han inte berätta för oss, han hade bara önskat pasta:)

En supertrött Milo som inte ville lägga snutten när han skulle i badet, det slutade med en tvättad pojk och snutte.

Nu har jag ont i axlarna för det funkar inte att sitta på en vanlig stol vid ett skrivbord. Ett måste är en kontorsstol men det får bli en till runt 500 pix, har sett en på Ikea som var nätt och snygg. Det tråkiga är att vår andra är i brunt skinn och nästan alla vi sett är svarta. Får nog ge mej ut på brun stoljakt.
Kram på er! Mie

5 kommentarer:

Anonym sa...

oj vad vi har kört slut på honom ,ha ha
kram mormor.

A-K sa...

Usch vad du gör mig nyfiken på din hemlis...
Det lät som att Milo haft en härlig dag med mormor och moster!
Härlig bild på Milo och snutten i badet. Filippa, som aldrig brukar vara särskilt trotsig fick ett ordentligt spel när vi var och handlade på Coop. Addera en trotsig 13-åring på det så hade den här mamman nått sin gräns :-)

KRAM

Helen sa...

Ja 3-rätters kräver sin kvinna. Jag brukar oftast ta varm- och efterrätt. Fast fick jag helt välja fritt skulle det blir för- och efterrätt. Dom är oftast mumsigast! Som A-K skriver, gud vad nyfikna vi är. Berätta snaaaaart!

Kul för Milo att vara på äventyr utan mamma. Märks verkligen att det var en trött påg i badkaret.

Ha en bra helg nu och svinga på med kettlebell.

Kram

Anonym sa...

Kan tala om för dig att till pastan fick han KÖTT FÄRS SÅS ha ha så san han till oss i bilen i af;) Lät så gulligt när han sa det! Underbar kille min lilla systerson<3 /H

Anonym sa...

Åh Mie...du kan inte ana vad nyfiken jag är! Lite besviken för att vi inte hunnit träffas igen, kanske kan ta en fika i höst?
Många kramar
Pia L