tisdag, augusti 02, 2011

Paus i hettan

Det är varmt! Statusen i vårt hus är i skrivande stund, Milo sover middag i sängen, svalast där. Hunden ligger vid mina fötter och det enda ljudet är smattret från mitt tangentbord. Maken oljar staket men kommer in då och då just pga värmen. Vi skulle varit vid havet men efter en rapport från min mamma avvaktar vi till ikväll, där var proppat med människor.

Om en vecka eller två kommer jag berätta något mycket roligt och spännande...drömmar är till för att uppfyllas;-)

Shoppingnerven har haft ryckningar i dagarna;-) Borgeby Kids & Friends hade 70% på all rea, kikade på Odd Molly men där fanns inget kul i min storlek, mest 0 och 1 kvar. Hunkydory fanns det lite mer av som passade mej så två blusar fick jag, en mörkblå och en olivgrön. Maken fick en fin jacka i lumbermodell och en Desigual tröja, typ den jag visar längre ner på bild. Jörgens är enbart blå och grå nyanser och utan en massa text.. Jackan har Jörgen tittat på tidigare men 2500 kr fick honom och baxna;-) än om det var 50% på det, nu fick jag ju den på 70% och det gillades dock.

Milo fick en Desigual tröja som kommer bli perfekt i höst och vinter.


 Denna ziphood köpte jag på Guppi och med 50% rabatt, samma för skjortan och jeansen nedan. Desigual alltsamman.


 Denna fina prydnadsgalge fick jag av mamma, hon och min syster har varit på Båstad hantverksmässa. Min mamma vet precis vad jag tycker om,TACK mamma:)! Till och med påsen tycker jag om och tänker spara, kan ju vara en ljuspåse på golvet i sovrummet.
 Lite omändring i trädgården. Våra vita lavendel har blivit stora och trängdes i rabatten med clematisen. Vi hade ju en liten halvmåne utan gräs sedan vi flyttade staketet, denna fick bli en stenrabatt med lavendelen och antrcitgrå plattor som kant(ser röda ut nu men det är sand.)
Två av clematisen har tagit en attans fart i växt men en planta segar sej lite men till nästa år blev det nog perfekt när allt har rotat sej och får vara med från start.

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Va??? Ska du hålla oss på halster i en vecka eller två?? Jag blir NYFIKEN!
Här är det också olidligt varmt idag. Jag var rast lös och åkte till gymmet :-)

Jättefina kläder du köpt till Milo! Desiguals tjejkläder är lite mer skrikiga än killkläderna.
Vad kul att du hittade plagg på 70% rean!

Vad fint ni fått det i trädgården!

KRAM

Helen sa...

Instämmer med A-K, du får inte hinta så där och sen vänta i 2 veckor med att berätta.
70 % är lika med gratis tycker jag :-)

kram