tisdag, augusti 02, 2011

Jag ska bli polis

Milo och jag var inne på polisstationen för att ordna med pass till oss båda. Har man då en gosse som gillar allt som har med polis att göra så var det ju lycka. Han fick se en man i polisuniform och det var höjdpunkten. När vi satt och väntade på vår tur så berättade han högt och tydligt att han skulle bli polis och fånga tjuvar som stal pengar, han skulle sätta dem i fängelse och låsa in dem. Han pratade med sådan inlevelse att en äldre herre inte kunde låta bli att le åt honom och sedan prata.

När vi skulle ta foto till våra pass frågan expediten om Milo skulle bli polis och ett högt JAAA fick mannen till svar, underbara påg:)  När vi var klara gick vi en runda, satte oss och åt en glass och sedan handlade vi mat till grillningen som vi haft ikväll tillsammans med mina föräldrar.

När jag nattat sonen blev det en timmas promenad med Linette och klockan var 23.30! när vi var hemma igen, men vet ni, vi har semester och struntar i klockor just för tillfället:)

Har mer jag skulle skrivit idag men det skulle varit med foto så jag får återkomma till det imorgon, nattnatt vänner!

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

De är för söta. Då kan jag rekommendera en bok som jag hittade till Leo. Har aldrig sett dom förut men den är klockren vad gäller Milos intresse.
"Här kommer polisbilen" av Arne Borlin/Jonas Burman.
Handlar om pojken Halvan som älskar att leka med sin polisbil och leken blir att han är en riktig polis som åker sin bil och fångar tjuvar. Fina bilder och bra text. Finns med Halvan som Helikopterpilot oxå. Dessa har jag läst flera ggr för Leo.
Jag börjar så smått bli påmind om klockan. Vi går upp typ 8.30 och nästa måndag ringer den 5.30. Vill inte ens tänka på det. Mer semester till oss mammor:-)
Just enjoy

A-K sa...

Spännande såklart för Milo att få träffa livs levande poliser :-)
Visst är det underbart nu på somrarna att kvällarna blir så långa! Duktigt av er att promenera så sent!
Jag har varit på gymmet idag och tränat i 1 1/2 timme! Typiskt mig att förta mig något sådant i denna hettan :-)

KRAM