onsdag, augusti 03, 2011

Halva semestern

Nu skulle jag behövt stanna-tiden-pillret igen, halva min semester har redan gått och man får lätt panik över att man både vill hitta på saker och vara hemma och ha det lugnt. Hur gör ni med er semester, flyter ni bara på eller planerar?

 Vi började vår dag med att sova till 09.30! Kanske inte helt optimalt sådana här fina dagar, men vad gör man när man sover gott och inte ställer klockan, jo sover längre än normalt. Vi gjorde iaf vid oss relativt snabbt och körde iväg och tittade på gasolgrillar, vår hade gjort sitt och åker på tippen. Den grillar ojämnt och saknar välvt lock. Vi hittade en vettig på Plantagen. Den är testad och fick +++++.
 Vi köpte även ett set med två stolar och bord till Milos lekstuga.
Eftersom Milo sov länge i morse så skippade vi middagssömnen och 19.30 somnade han sött i soffan, flyttat till sängen och på med blöja, nattnatt sötplutt. Nu ska mamma njuta kvällen med en Kvargkuchen mit Kirschen, Kvargkaka med körsbär från Das Backhaus i Helsingborg. har ni inte testat deras bakverk/bröd så gör det!

Lite bekännelser kan väl också vara på sin plats. Jag har slarvat med maten och träningen under 2 veckor, gått upp 1 kg och känner mej svullen i kroppen. Jag ska väcka träningsbusen igen för då mådde jag bra. Ikväll får det bli en omgång kettlebell för den stackars kulan börjar damma till.
Kram på er! Mie

1 kommentar:

Helen sa...

Här är det ca 2 kg plus men jag har ju varit ledig lite längre än vad du har. Och det har slarvats rejält med motionen. Börjar känna att det stramar i linningen. Inte kul när det är fest på lördag. Som tur är finns det ju strumpbyxor som fixar det där med att hålla in lite volanger :-)

I början av varje semester gör jag lösa planer på aktiviteter men det blir sällan av. Maken har inga som helst problem med att vara hemma och göra saker. Och han har ju fixerisaker som behöver göras på löpande band. Då blir jag lätt rastlös. Så idag blev det stan några timmar men jag kom endast hem med ett linne och ett grattiskort. När jag väl gick där i lugn och ro, så ville jag hem. Denna vecka har funkat bra, vi träffade vänner igår, imorgon ska vi iväg och på fredag ska vi träffa samma vänner igen. Annars hade jag nog "fått spader". Märker på leo att han oxå vill göra något annat. Det jag hade velat var en liten miniresa ut i stockholms skärgård, sova på vandrarhem en natt och njuta av naturen. OCh slippa laga frukost, lunch och middag:-) Men å andra sidan är det skönt att slappa hemma oxå. Man är väl aldrig riktigt nöjd.

Fortsätt njut nu
Kram