söndag, juli 17, 2011

Vi har haft en kanondag!

Det har varit en härlig söndag än om vädret varit si och så. Vi fick besök av våra bloggvänner i förmiddags och både jag och Helen hade haft funderingar om reaktionen hos våra pojkar. Dom är båda lite avvaktande mot nya människor. Men vet ni! Dom fann varandra direkt och lekte så fint i 6 timmar, vi märkte knappt av dem, lunch hade dom knappt tid med och bråk om sakerna var det inte heller, dom klickade helt enkelt:) Det vill jag påstå att vi vuxna också gjorde för vi hade jättetrevligt och det var inte tyst en sekund:) Jag är så glad över att få dessa underbara Helen, Bosse och Leo som vänner och nu känner vi ju varandra på ett annat sått, inte bara genom daglig kontakt i 3 år via internet. Tack underbara ni för att ni ville komma hem till oss på er resa genom Skåne. Vi kommer gladeligen och hälsar på er i Stockholm vid tillfälle.
Måste säja det igen, härliga, ärliga, trevliga, goa hela familjen!

 Leo och Milo leker på rummet

När våra gäster kört vidare så gick kusten ur Milo, han satt rakt upp och ner i soffan och ville sova. Men icke sa Nicke, inte sova så sent så jag fick muta med att köra hem till mormor och morfar och den går alltid hem! Lyckades hålla honom vaken till åtta.

Fick en bild i min telefon av lilla Livia, vilken liten docka. Jag älskar att höra mina barns kärlek till sina barn, det värmer så gott i mitt hjärta.

När jag och Milo kom hem från mormor och morfar så hade pappa hunnit göra en stege och monterat rutschkanan till Milo, han blev så glad. Detta kommer bli en välanvänd "leksak"

2 kommentarer:

A-K sa...

Vilken mysig dag ni haft allihop!
Det är verkligen fantastiskt vårt sätt vi träffades på. I en ankomstgrupp där vi tre var "gammeltanterna" :-)
Härligt att Milo och Leo fann varandra och lekte så bra ihop!

Wow vilken fin rutschkana med ställning Milo fått! Klart att den kommer att bli välanvänd!

Ja, just det ja... jag skulle ju mejla över mina klick! Jag byter genast dator och fixar det.

KRAM

Helen sa...

Tack själva. Det var sååå kul att träffa er och jag är mycket glad att jag föreslog detta när vi var "i närheten". Ofta tänker man ju tanken men sen blir det inget, men nu gjorde det det. Men inte somnade Leo i bilen. Hade kunnat satt en löning på det, men han höll låda med "Manboy" under de nästan 3 timmar det tog oss. Mina öron var lite slut :-)
Men efter en saga och tittande på dagens kort, så somnade han mitt i en mening.

Stor kram och tack igen. Och verkligen hjärtligt välkomna att besöka oss i Sthlm.