måndag, juli 18, 2011

Lätt irriterad

Det är inte ofta jag känner irritation i kroppen men idag gjorde jag det. Kom hem från jobb och åt lite, därefter körde jag och Milo och handlade inför kalaset imorgon. Tycker jag haft så mycket i huvudet på sistone så jag kunde inte ens bestämma vad vi skulle bjuda på, nu blir det grillat och tårta efter det. Vi kom hem vid halv åtta tiden och Milo var tråkig så jag beslutade mej för att gå och natta honom.
Jag fick ligga hos honom i 1 ½ timma! Kunde ju inte gå upp för då kan jag ju sabba framtida nattningar rejält. Jag var hungrig som en varg, irriterad över att jag hade tänkt koka potatis som skulle kallna tills imorgon, baka tårtbotten och träna. Det slutade med att jag inte gjort något bara för jag var så irriterad inombords.
Enligt maken sov Milo middag ca 1½ timma, trodde han vaknade vid två...nja det var nog tre istället.
Uff vad jag är putt och inte nog med det för jag vill ju inte bli irriterad på Milo, det är ju egentligen inte hans fel.

Nu måste jag iaf packa in hans paket för min älskade grabb fyller ju 3 år imorgon!

Glömde, fick hem två Mollysar från Deepfling idag men den ena kan jag inte ha och det blev jag också sur över för den var jättefin:(

 #749 haystack tunic white, strl 3
Denna passade inte:(

#750 haystack blouse powder, strl 3
Denna passade fint.
Kram på er! Mie

3 kommentarer:

Helen sa...

En morrdag med andra ord. Det är ju alltid såna kvällar man har mycket att göra, som nattningen trasslar. Men som du sa, inte Milos fel. Jag tycker just måtten kring armens övre del på OM-blusar varierar mycket. Dessa två ser ju likadana ut och är i samma storlek.
Hoppas irritationen släppt till imorgon så det blir en härlig 3-årsdag.
kram

Anonym sa...

hej har du hunnit med vad du skulle ,annars ring mig så hjälper lilla mamma dig. Milo ska kanske inte sova middag nu under semestern eftersom han får sova tills han vaknar på morgonen. Du skulle haft planerat inköp och skrivit lapp till Jörgen så hade han fixat det. Du skulle kanske börjat med din promenad och gett pappa en nattning istället. Jag har många råd men jag vet hur man blir när irritationen står upp i halsen.Kan själv!!!!Kan vi komma vid 18 på kalaset ? kram mamma.
Hörde en fin nyskriven låt med Ann-Louis Hansson och hennes vuxna dotter på Lotta på Liseberg. Om mamma o dotter , mycket fin o sann låt.

A-K sa...

GRATTIS till Milo på tre årsdagen!!!!

Ja, usch vad trist det är när det inte blir som man planerat! Jag känner också att jag har mycket i huvudet och då kan det bli svårt att ta minsta lilla beslut. Jag hade också en "skitdag" igår och var sur och grinig på allt och alla. Tur att det går över :-)
Här har vi firat den lilla treåringen nu på morgonen med sång och en massa paket. Sen har det monterats paket, för givetvis köper man inget som bara är i en del ;-) Lekt har vi gjort med alla presenterna och nu ska jag börja fixa lite inför kalaset.

Jag såg din annons på Tradera igår. Trist att den inte passade. Det är märkligt att det kan skilja så i OM´s storlekar mellan olika plagg.

KRAM