söndag, juli 10, 2011

Sammanfattning: Underbar helg!

Sådan helg vi haft älskar jag, lagom med aktiviteter, vara hemma, äta gott och i gott sällskap!

Vi började med en liten sovmorgon och därefter var det mest småsysslor i hemmet och trädgården. Mot eftermiddagen till blev det tvagning och styling:) Vi skulle iväg till Tomatens Hus och äta sen lunch tillsammans med Lucas och Nathalie. Dom ska ju ha sin bebis vilken dag som helst, beräknade till den 14 juli.

Tomatens Hus är ett magiskt ställe, det känns som du flyttar tillbaka i tiden, hem till en gammal trädgård fylld med frukträd. Sitter på röda och vita trädgårdsmöbler under träden och på gräsmattan. Vi åt deras specialitet tomatpaj och Jörgen provade på grön ärtsoppa med bacon, nybakt fullkornsbröd med anis. Till kaffet fick jag också en god annorlunda kaka, rulltårta med färskost och tomatsylt med kanel, inte en smak man kunde föreställa sej, såå god! Bara dofterna är magiska tycker jag. Här slappnar av och njuter livet! Sätter du mej på ett café i ett köpcentrum så njuter inte jag utan stressar på något märkligt vis.

Lånade denna bilden från deras hemsida.
 Lucas, Nathalie och en liten Livia i magen:-)
Visst är dom fina! Tack för en härlig eftermiddag och hoppas värkarna sätter fart, spännande:)

När vi var på väg hem ringde mobilen, mormor och morfar var hos oss:) Dom kom med en stor påse bigaråer, tack! Milo badade i poolen, vi drack kaffe, bra kombination. När dom körde hem var Milo färdig för sängen, han somnade på 5 minuter och innan kl var 19. Lung avslutning på kvällen med andra ord.

Nu ska jag bara fundera ut om jag ska powerwalka eller kettelbellträna, tror det blir pw för det är ju en så härlig kväll och dem ska man ju ta vara på.

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

A-K sa...

Det låter som att även idag blev en perfekt dag! Mysigt att hinna umgås ordentligt! Det där stället låter ju underbart :-)

Jag håller tummarna för att lilla Livia snart kommer till världen. Den 19:e är ju upptaget :-)

Hmmm... jag sitter också och funderar på kvällens träning, powerwalk säger du... ja det kanske det blir!

KRAM

Anonym sa...

ja håller med på att det har varit en underbar helg. Tänk vilken glädje för en mor att på en enda dag hade jag besök av alla mina älskade barn med respektive . Lördagens höjdpunkt var när Milo kom på besök och vi letade grodor i lilla dammen.Han är så härlig när han vill och inte vågar riktigt.
Idag tog han mig så gott i handen och släppte inte på hela vår promenad med Eddie.
Så fint foto av dom stolta föräldrarna ,jag sparade detför nästa foto blir förhoppningsvis är när lillan är med utanför magen.
Nu har du säkert varit duktig och tagit din långpromenad ,jag har ff ryggproblem så nu snart sängläge. Vi ses i morgon ! kram mamma